سفر زنان موزیسین ایران به عراق!

۲۶اردیبهشت،

سرپرست گروه موسیقی بانوان ژیوار از کنسرت این گروه در سلیمانیه عراق با ارائه قطعات تازه خبر داد.

ژیوار شیخ الاسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: در این کنسرت قطعات تازهی برگرفته از مقام‌های تنبور کردهای منطقه خراسان و مقام سحری با همراهی ارکستر سازهای ایرانی با حضور اعضای تازه گروه ژیوار برای علاقه‌مندان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شیوه سازهای ایرانی در مقام تنبوری دارای گستردگی‌های بسیاری است که برای مخاطبان جذاب و خاص است. از این جهت اطمینان دارم که اجرای گروه ژیوار در شهرهای مختلف سلیمانیه عراق می‌تواند از بهترین اجراهای بین المللی گروه باشد.

این موزیسین با اشاره به اجرای سال قبل گروه ژیوار توضیح داد: گروه موسیقی ژیوار سال قبل نیز اجرایی در فستیوال اربیل عراق داشت که با استقبال ۸ هزار نفری مخاطبان مواجه شد. حضور گروه مستقل بانوان هنرمند از کشورمان برای اولین‌بار برای آنها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و هنرمندان ایرانی به نمایندگی از کشورمان اجرای خوبی را عرضه کردند و نتیجه آن برگزیده شدن این گروه در بین تمامی گروه‌های شرکت‌کننده بود.

شیخ‌الاسلامی دربارهٔ برنامه‌های آینده گروه ژیوار گفت: یکی ازاقدامات خوبی از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری انجام گرفته دعوت از گروه‌های موسیقی بانوان برای اجرا در تالارهای این نهاد است که در صورت فراهم شدن شرایط، تابستان امسال کنسرتی را در تالار اندیشه ویژه بانوان خواهیم داشت. ضمن اینکه با مذاکراتی که با مسئولان بنیاد رودکی داشتم قرارست کنسرتی را هم در تالار وحدت برگزار کنیم.

سرپرست گروه ژیوار در پایان تصریح کرد: توجه به گروه‌های موسیقی بانوان یکی از اهدافی است که مسئولان حوزه موسیقی می‌توانند توجه بیشتری به آنها بکنند. گروه‌های موسیقی بانوان بیش از آنکه تمایلی به اجرای موسیقی در خارج از کشور داشته باشند خواستار برگزاری کنسرت و برنامه در ایران با حفظ چارچوب‌های مورد نظر مسئولان می باشند.

منبع: مهر


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.