سفر هیئتی از کمیسیون امنیت‌ملی مجلس به لیبی قطعی شد

هیئتی از کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در راستای آزادسازی ۷ ایرانی ربوده شده در لیبی به این کشور سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران چندی پیش علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از اعلام آمادگی سفیر هیئتی از این کمیسیون به لیبی خبر داد و گفت: هیئتی از کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس برای سفر به لیبی آمادگی دارد.

در همین راستا سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در گفتگو با خبرنگار ما هدف از سفر هیئتی از این کمیسیون به لیبی را تلاش برای آزاد سازی ۷ تن از مدیران ارشد جمعیت هلال احمر ایران که در لیبی ربوده شده بودند، اعلام کرد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌خارجی مجلس  پیگیری وضعیت امام موسی صدر را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد.

همچنین علاالدین بروجردی در حاشیه جلسه غیر علنی (روز سه شنبه ۲۱ شهریورماه) مجلس و در جمع خبرنگاران سفر این هیئت به لیبی را منوط به تغییر ساختار سیاسی این کشور یعنی تعیین نخست وزیر لیبی دانسته و گفته بود در صورت تغییر ساختار سیاسی لیبی و تعیین نخست وزیر جدید هئیتی از کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس عازم این کشور خواهد شد.

این در حالی است که “ابوشاقور” معاون نخست وزیر دولت موقت لیبی و از اعضای جبهه ملی اخیرا  به سمت نخست وزیری لیبی مصنوب شد.

ابوشاقور چهره‌ای قابل قبول برای اسلامگراها و لیبرال‌ها تعریف شده است.

بنابراین با تعیین نخست وزیری جدیدی لیبی که به نوعی به معنی تغییر در ساختار سیاسی این کشور به شمار می‌رود، سفر هیئتی از کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس به لیبی قطعی قلمداد می‌شود.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.