سفر ۱۱ میلیون مسافر از طریق پایانه های پایتخت

فروردین ۱۴۰۳

مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارکسوارهای شهرداری تهران گفت : حدود ۱۱میلیون مسافر در ۶ ماه اول امسال از طریق پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران سفر کردند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، در نیمه اول امسال، ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۱۸۱ نفر از شهروندان کشورمان سفرشان را با استفاده از ۶۶۲ هزار و ۴۸۷ دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری همگانی بین شهری از پایانه‌های مسافری تهران آغاز کردند.
 
وی ادامه داد: در این میان، ۴ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر با ۲۷۳ هزار و ۷۴۸ دستگاه وسیله نقلیه مسافربری بین‌شهری از پایانه مسافری غرب راهی سفر شدند.۳ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۴۰۸ نفر از کل مسافران هم با استفاده از ۱۹۸ هزار و ۵۷۱ دستگاه وسیله نقلیه همگانی بین شهری از پایانه مسافری جنوب روانه مقاصدشان در دیگر شهرهای کشور شدند.
 
حاجی بیگی تصریح کرد: پایانه مسافری شرق در ۶ ماه اول امسال شاهد آغاز سفر یک میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۷۸ نفر مسافر بود که با ۱۳۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه وسیله نقلیه راهی سفر شدند، در همین مدت شمار مسافران خروجی از پایانه مسافری بیهقی هم به یک میلیون و ۲۲ هزار و ۸۹۵ نفر رسید که برای انجام سفرشان از ۵۵ هزار و ۷۸۲ دستگاه اتوبوس و خودرو سواری بین‌شهری استفاده کردند.
 
وی اظهار کرد: مقصد سفر ۶۱۴ هزار و ۵۵۷ نفر از مسافران خروجی تهران در ۶ ماه اول امسال شهر قزوین بود. اصفهان هم با ۵۷۷ هزار و ۵۲۲ نفر در رتبه دوم قرار گرفت و شهر مقدس قم با ۴۸۰ هزار و ۸۷۰ نفر سومین شهر مقصد بیشترین مسافران بود و شهرهای کاشان با ۳۳۴ هزار و ۶۹۸ نفر مسافر و تبریز با ۲۷۸ هزار و ۲۵۳ نفر در رده‌های بعدی قرار داشتند.
 
مدیر عامل سازمان پایانه ها و پارکسوارهای شهر تهران گفت: آمارها می‌دهد در شهریور ماه امسال شمار مسافران خروجی از پایانه‌های مسافری چهارگانه تهران، ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۱۴۷ نفر و تعداد وسایل نقلیه مسافربری بین شهری برای جا به‌جایی این مسافران ۱۲۴ هزار و ۹۳ دستگاه بوده است.
 
وی افزود: در شهریورماه امسال پایانه مسافری غرب با ۸۸۶ هزار و ۵۱۲ نفر بیشترین شمار مسافر خروجی را داشته است و پایانه مسافری جنوب با ۸۰۱ هزار و ۸۸۰ نفر مسافر در رده بعدی قرار دارد. پایانه مسافری شرق با ۳۵۴ هزار و ۲۴ نفر و پایانه مسافری بیهقی با ۲۰۶ هزار و ۸۸۹ نفر مسافر در ردیف سوم و چهارم بوده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.