سفیر کشورمان در جمهوری سائوتومه و پرنسیپ با رئیس جمهور این کشور دیدار کرد

پرتوریا/ واحد مرکزی خبر ۹۱/۲/۲۱

سفیر اکرودیته جمهوری اسلامی ایران در مجمع الجزایر سائوتومه و پرنسیپ در دیدار با رئیس جمهوری این کشور آفریقایی ، استوار نامه خود را تقدیم وی کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر از پرتوریا ، در مراسم تقدیم استوارنامه سید رضا نوبختی به مانویل پینتو داکوستا ، وزیران امور خارجه ؛ بهداشت , کشور و رییس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز حضور داشتند.
در این دیدار سفیر اکرودیته کشورمان با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات با کشورهای آفریقایی ندارد و در صدد است روابط خود را در ابعاد اقتصادی ؛سیاسی ؛ فرهنگی و بهداشتی با سائوتومه توسعه دهد.
در این دیدار همچنین دعوت نامه برای شرکت در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران که شهریور امسال در ایران برگزار می شود، تسلیم رییس جمهور این مجمع الجزایر شد.
سائوتومه و پرنسیب کشوری جزیره ای در غرب آفریقاست که به دلیل استعمار پرتغال ، مردم آن گویش پرتغالی دارند. جمعیت این کشور کوچک آفریقایی بر اساس آمار سال ۲۰۱۰ بالغ بر صد و شصت و سه هزار نفر است. تا پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در گابن ، سفیر آکردیته در سائوتومه و پرنسیپ بود ، اما اکنون سفیر ایران در ساحل عاج در این کشور سفیر آکردیته محسوب می شود.
۲۶۲

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.