سفیر مجارستان در تهران با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار کرد

خبرگزاری آریا – گیولاپتو ـ سفیر جمهوری مجارستان در تهران ـ با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار، با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت مأموریت سفیر مجارستان در تنظیم و گسترش همکاری‌های دوجانبه، روابط دو کشور را دیرینه و براساس منافع متقابل خواند و گفت: امیدواریم موانع پیش روی توسعه روابط دو کشور به سرعت مرتفع شود و روابط جمهوری اسلامی ایران و مجارستان به بالاتر از سطح قبل برسد.
هاشمی رفسنجانی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دو کشور را قابل توجه و رو به گسترش خواند و خطاب به سفیر مجارستان در تهران اظهار کرد: دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در مجارستان، از سطح علمی و آموزشی کشور شما راضی هستند و این می‌تواند تأثیر خوبی در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی به همراه داشته باشد.
وی، امکانات اقتصادی، فنی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را بسیار خوب خواند و تأکید کرد: دو کشور می‌توانند در چارچوب توانایی‌ها و امکانات متقابل روابط خود را به نفع ملت‌های دو کشور گسترش دهند.
بر اساس این گزارش، در این دیدار گیولاپتو ـ سفیر جمهوری مجارستان ـ روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را تاریخی خواند و با اشاره به دیدگاه مثبت مردم و دولت‌های دو کشور نسبت به یکدیگر، خواستار رفع موانع و گسترش روابط ایران و مجارستان نسبت به گذشته شد.
گیولاپتو، روابط آموزشی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: در حال حاضر ۳ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های مجارستان مشغول به تحصیل هستند و این فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر مردم دو کشور فراهم کرده است.
سفیر مجارستان یکی از سیاست‌های اقتصادی و بین‌المللی کشورش را توسعه همکاری‌ها در صنایع و کسب و کارهای کوچک و متوسط با سایر کشورها خواند و با اشاره به امکانات خوب جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در این زمینه، خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در کشورش شد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.