«سفیدبرفی» بالاتر از انتظار ظاهر شد / ۵۶.۳ میلیون دلار فروش در سه روز + عکس و جدول

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که با اقتباس از قصه پریان «سفیدبرفی» ساخته شده، از جمعه تا یکشنبه حدود ۵۶٫۳ میلیون دلار به دست آورد که حدود ۲۰ میلیون دلار بالاتر از پیش‌بینی‌های اولیه بود.
 

کریستین استیوارت ستاره سری فیلم‌های «گرگ و میش» در «سفیدبرفی و شکارچی» به کارگردانی روپرت ساندرز نقش یک پرنسس جنگجو را بازی می‌کند که به کمک مردی مبارز معروف به «شکارچی» (با بازی کریس همسورث بازیگر نقش تور) به جنگ ملکه بدجنس (با بازی چارلیز ترون) می‌رود.
 

«سفیدبرفی و شکارچی» در حالی در هفته اول اکران به موفقیت تجاری دست پیدا کرد که این اواخر فیلم‌های ساخته‌شده از روی قصه‌های پریان، در گیشه‌های فروش عملکرد خوبی نداشتند. «آینه آینه» دیگر فیلم امسال که از روی قصه «سفیدبرفی» ساخته شده در کل زمان اکران تنها ۶۲٫۴ میلیون دلار به دست آورد.


کریستین استیوارت در «سفیدبرفی و شکارچی» نقش یک پرنسس جنگجو را بازی می‌کند

«سفیدبرفی و شکارچی» در سطح بین‌المللی نیز در ۴۵ بازار ۳۹٫۳ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را با حساب بازار آمریکای شمالی به ۹۵٫۶ میلیون دلار رساند.
 

«مردان سیاه‌پوش ۳» با بازی ویل اسمیت و تامی لی جونز که پرفروش‌ترین فیلم هفته پیش آمریکای شمالی بود، این هفته با ۲۹٫۳ میلیون دلار پس از «سفیدبرفی و شکارچی» در رده دوم قرار گرفت. فیلم جدید مجموعه سینمایی «مردان سیاه‌پوش» مجموع فروش خود را در ایالات متحده و کانادا به ۱۱۲٫۳ میلیون دلار رسانده است.
 

«مردان سیاه‌پوش ۳» این هفته در سطح بین‌المللی هم ۷۸٫۶ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش فیلم در این سطح ۲۷۴٫۶ میلیون دلار و مجموع فروش جهانی آن ۳۸۶٫۹ میلیون دلار شده است.

فیلم ابرقهرمانی «انتقامجویان» تولید استودیوهای مارول و دیسنی در پنجمین هفته اکران در آمریکای شمالی با ۲۰٫۳ میلیون دلار فروش ضمن اینکه در رده سوم قرار گرفت، مجموع فروش خود را در این سطح به ۵۵۲٫۷ میلیون دلار رساند. این فیلم اکنون پس از «آواتار» (۷۶۰٫۵ میلیون دلار) و «تایتانیک» (‌۶۵۸٫۵ میلیون دلار) سومین فیلم پرفروش تاریخ بازار آمریکای شمالی است.
 

«انتقامجویان» در بازار بین‌المللی نیز ۱۲٫۴ میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروش خود را به ۸۰۲٫۵ میلیون دلار رساند. مجموع فروش جهانی فیلم ۱٫۳۶ میلیارد دلار شده است.
 

«انتقامجویان» این هفته با پشت سر گذاشتن «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت ۲» (۱٫۳۲۸ میلیارد دلار) در بازار جهانی نیز سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما لقب گرفت. «آواتار» با ۲٫۸ میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست و «تایتانیک» با ۲٫۲ میلیارد دلار در رده دوم قرار دارد.
 

تریلر علمی تخیلی «ناو» با بازی لیام نیسن و کمدی «دیکتاتور» با بازی ساشا بارون کوهن فهرست پنج فیلم پرفروش هفته در آمریکای شمالی را کامل کردند.
 

در حوزه نمایش محدود، درام «برای افتخار بزرگ‌تر» با موضوع جنگ مکزیک در هفته اول اکران در ۷۵۷ سینما ۱٫۸ میلیون دلار فروخت و فیلم دهم شد. این فیلم با بازی اندی گارسیا روایتی از قیام مردم مکزیک علیه حکومت این کشور در سال‌های پایانی دهه ۱۹۲۰ است.


اندی گارسیا در صحنه‌ای از فیلم جنگی «برای افتخار بزرگ‌تر»

«برای افتخار بزرگ‌تر» را دین رایت کارگردانی کرده و اسکار آیزاک و کاتالینا ساندینو مورنو دیگر بازیگران آن هستند.
 

با وجود فروش خوب سه فیلم برتر هفته، مجموع فروش داخلی فیلم‌ها برای سومین هفته پیاپی در مقایسه با موعد مشابه پارسال کمتر بود. این هفته فیلم‌ها در مجموع ۱۴۲ میلیون دلار به دست آوردند که در مقایسه با پارسال چنین هفته‌ای ۱۱ درصد کمتر است.
 

در بازار بین‌المللی، فیلم «پرومته» به کارگردانی ریدلی اسکات، یک هفته پیش از آغاز اکران در آمریکای شمالی، در ۱۵ بازار ۳۵ میلیون دلار فروخت.
 

نومی راپاس، چارلیز ترون، میشائل فاسبندر، گای پیرس و ادریس آلبا در این فیلم علمی تخیلی بازی می‌کنند. داستان فیلم سال‌ها پیش از کلاسیک ترسناک «بیگانه» (۱۹۷۹) ساخته اسکات روی می‌دهد که آغازگر مجموعه سینمایی موفق «بیگانه» بود.
 

هرچند به گفته سازندگان «پرومته»، این فیلم پیش‌درآمد «بیگانه» نیست، اما شباهت‌ها غیر قابل انکار است. «پرومته» داستان یک گروه تحقیقاتی است که سرنخی جدید درمورد تولد انسان روی زمین پیدا می‌کنند. این سرنخ آن‌ها را به تاریک‌ترین نقاط جهان رهنمون می‌کند. آن‌ها در این نقاط تاریک برای بقای انسان روی کره خاکی باید در نبردی خونین شرکت کنند.
 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۱ تا ۳ ژوئن)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«سفیدبرفی و شکارچی»

۵۶٫۳

۳۷۷۳

۱۴٫۹۱

۵۶٫۳

۱۷۰

۱

۲

«مردان سیاهپوش ۳»

۲۹٫۳

۴۲۴۸

۶٫۸۹۷

۱۱۲٫۳

۲۲۵

۲

۳

«انتقامجویان»

۲۰٫۳

۳۶۷۰

۵٫۵۲۴

۵۵۲٫۷

۲۲۰

۵

۴

«ناو»

۴٫۸

۳۱۴۴

۱٫۵۳

۵۵٫۱

۲۰۹

۳

۵

«دیکتاتور»

۴٫۷

۲۶۴۹

۱٫۷۸۴

۵۰٫۸

۶۵

۳

۶

«The Best Exotic MarigoldHotel»

۴٫۶

۱۲۹۴

۳٫۵۵۵

۲۵٫۵

۵

۷

«آنچه وقتی منتظری باید انتظارش را داشته باشی»

۴٫۴

۲۹۰۷

۱٫۵۲۴

۳۰٫۷

۳

۸

«سایه‌های تاریک»

۳٫۸

۳۰۰۲

۱٫۲۸۶

۷۰٫۸

۱۵۰

۴

۹

«خاطرات چرنوبیل»

۳٫۱

۲۴۳۳

۱٫۲۵۲

۱۴٫۴

۲

۱۰

«برای افتخار بزرگ‌تر»

۱٫۸

۷۵۷

۲٫۳۷۸

۱٫۸

۱

 
اسوشیتدپرس / ۳ ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.