سفیر ایدز سازمان ملل انتخاب شد

زنان > جهان
سازمان ملل هنرپیشه زن بالیوود، آیشاوارا باچان، را به عنوان سفیر حسن نیت با ماموریت کمک به توقف وقوع عفونت‌های جدید HIV در کودکان و ترغیب افزایش دسترسی به داروهای ضدویروس ایدز منصوب کرد.

به گزارش رویترز رای که اخیرا اولین فرزندش حاصل از ازدواج با آبیشاک باچان، هنرپیشه دیگر بالیوود را به دنیا آورده است، با برنامه اچ آی وی / ایدز سازمان ملل یا UNAIDS کار خواهد کرد و به تبلیغ “برنامه جهانی برای حذف عفونت‌های جدید در میان کودکان و زنده نگهداشتن مادرانشان خواهد پرداخت.”

رای در بیانیه‌ای در این باره گفت: “گسترش آگاهی درباره موضوعات بهداشتی، به خصوص در موارد مربوط به زنان و کودکان، همیشه برای من اولویتی محسوب می‌شده است. و اکنون به عنوان یک تازه‌مادر به طور شخصی با این موضوع ارتباط احساس می‌‌کنم- لذات و نگرانی‌های مادران و امیدهایی که ما برای کودکان‌مان داریم.”

طرحی که به تبلیغ آن خواهد پرداخت بر ۲۲ کشور متمرکز خواهد بود، از جمله هند که بیش از ۹۰ درصد موارد عفونت‌های جدید اچ آی وی در میان کودکان در آن رخ می‌دهد.

به گفته UNAIDS بقیه ۲۱ کشور در آفریقای زیرصحرا قرار دارند که شمار تخمین زده شده کودکان با عفونت جدید HIV در آنها در فاصله میان سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ بیست و پنج درصد افت کرده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.