سفیر ایران خواستار شد:جلوگیری از سیاسی‌کاری در شورای حقوق بشر سازمان ملل

۲۶ آبان ،

سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک، با تاکید بر اهمیت کارکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل و مشارکت فعال ایران در آن نسبت به تلاش بعضی کشورها برای بهره‌برداری سیاسی از این شورا و خدشه به اعتبار آن اخطار داد.

به گزارش تفسیری گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اسحاق ال حبیب در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی گزارش تفسیری سالانه شورای حقوق بشر برگزار شده بود، با اشاره به تلاش‌ها برای اصلاح سازوکار شورای حقوق بشر سازمان ملل بر جلوگیری از سیاسی‌کاری در این نهاد بین‌المللی تاکید کرد.

وی با تاکید بر «اهمیت نقش شورای حقوق بشر برای بهبود ساختار حقوق بشر در سازمان ملل» تاسیس آن را گامی به جلو و فاصله گرفتن از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل دانست که اعتبار آن به سبب سیاسی‌کاری خدشه‌دار شده بود.

وی افزود: شورای حقوق بشر سازمان ملل باید محلی برای گفت‌وگو و بحث میان کشورها بوده و تفاوت‌های فرهنگی و ملی میان کشورهای مختلف جهان را در نظر بگیرد.

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل با ابراز نگرانی از تلاش بعضی کشورها برای تاثیرگذاری بر عملکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: بعضی کشورها هنوز تلاش دارند از این نهاد و کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل بهره‌برداری سیاسی کنند و شکی نیست که بعضی قطعنامه‌های آن در جهتی اهداف سیاسی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: شورای حقوق بشر باید با سازوکاری مشخص با تحمیل معیارها، تفسیرها و دیدگاه‌های خاص بعضی کشورها بر آن مقابله کند.

وی همچنین بر تعهد جمهوری اسلامی به حقوق بشر و رعایت موازین آن تاکید کرد و گفت: سیاست ما همکاری و اقدام متقابل برای گسترش و حمایت از حقوق بشر بوده که در منشور سازمان ملل نیز ذکر شده و در عین حال رویکرد ما پرهیز از سیاست یک بام و دوهوا و سیاسی کاری است.

آل حبیب در پایان تاکید کرد: ایران برای گسترش مبانی حقوق بشر بر اساس همگرایی فرهنگی و ارزش‌های جهان‌شمول تلاش کرده و در این راه از هرگونه همکاری با سازمان ملل و از جمله کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان استقبال می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.