سفیر سوئیس به وزارت امور خارجه احضار شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سفیر سوئیس در پی تحریم بعضی شرکت‌های ایرانی توسط آمریکا به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی تحریم بعضی شرکت های ایرانی توسط دولت آمریکا و طرح بعضی ادعاهای بی اساس در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، سفیر سوئیس بعنوان حافظ منافع دولت آمریکا در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در ملاقات سفیر سوئیس، اقدام دولت آمریکا و بعضی اظهارات مکرر مقامات این کشور را مغایر روح “برنامه اقدام مشترک” ژنو دانست و تاکید نمود: ادعاهای واهی مطرح شده در بیانیه وزارت خزانه داری صرفا نشان دهنده سردرگمی دولت آمریکا در تعیین موضع خود نسبت به مسائلی مانند تروریزم است. افکار عمومی بین المللی براساس واقعیات عینی، جمهوری اسلامی ایران را از بزرگترین قربانیان تروریزم می داند. شهادت ده ها هزار شهروند ایرانی و شهادت دیپلمات های ایرانی در یمن، عراق، افغانستان و بیروت موید این موضوع است.

لذا موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص ضرورت مبارزه با این پدیده شوم روشن است و آمریکا با حمایت آشکار از گروه های تروریستی در منطقه ، در موقعیتی نیست که اینگونه اتهام را متوجه جمهوری اسلامی ایران بنماید. بر این اساس ادعاهای مطرح شده را بشدت رد و محکوم می‌کنیم.

سفیر سوئیس پس از استماع مطالب اظهار داشت مطالب را در نخستین فرصت به دولت آمریکا منتقل و هرگونه نتیجه را به اطلاع خواهد رساند


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.