سفیر سوریه به دلیل اعتراض به دخالت اردن در امور کشورش از امان اخراج شد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: سفیر سوریه به دلیل اعتراض به دخالت اردن در امور سوریه، پشتیبانی از معارضان سوری و اجلاس اخیری که معارضان در این کشور انجام دادند موضع‌گیری صریحی داشت و صراحتا از دولت اردن انتقاد کرد به همین دلیل هم اخراج شد.

“امیر موسوی” کارشناس مسائل استراتژیک و مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دلیل اخراج “بهجت سلیمان” سفیر سوریه در اردن را موضع گیری‌های صریح وی علیه دولت اردن دانست و گفت: وی سفیری شجاع و نترس بود از همین رو موضع گیری‌هایش به نفع دولت سوریه بوده است به همین منظور از طرف دولت اردن اخطارهایی به وی داده بودند که موضوع گیری‌هایی علیه دولت اردن نداشته باشد.
 
 وی تصریح کرد: ائتلاف مخالفان سوریه با توجه به حضور پر رنگی که به صورت همه جانبه در اردن دارند فشارهایی را بر دولت این کشور وارد کرده‌اند که وی را اخراج کنند.
 
موسوی گفت: وی به دلیل دخالت اردن در امور سوریه، پشتیبانی از معارضان سوری و اجلاس اخیری که معارضان در اردن انجام دادند موضع‌گیری صریحی در قبال دولت این کشور داشت از همین رو علنا مصاحبه مطبوعاتی انجام داد و به صورت صریح از دولت اردن انتقاد کرد و اظهار داشت که ملت اردن مخالف موضع‌گیری دولتشان هستند به همین دلیل سفیر سوریه در اردن از این کشور اخراج شد.

وی اظهار داشت: دولت اردن بیانیه‌ای صادر کرد که سوریه سفیر جایگزینی برای سفارت خود انتخاب کند از همین رو دولت اردن در تلاش است تا ثابت کند تنها با این سفیر مشکل داشته و نمی‌خواهد ارتباط خود را با دولت سوریه قطع کند به همین دلیل انتخابات خارج سوریه در سفارتش در اردن برپا می‌شود.

این کارشناس مسائل استراتژیک بیان کرد: دیروز نیز در فرودگاه امان دولت اردن یکی از مخالفان مهم سوری که از استانبول آمده بود را اخراج کرده که این نشان می‌دهد دولت اردن می‌خواهد حالت متعادلی برای دولت سوریه نشان دهد که هر شخصی اعمالی بر خلاف قوانین اردن انجام دهد اخراج می‌شود از این رو به نظر می‌رسد دولت اردن نمی‌خواهد با دولت سوریه درگیر شود و می‌خواهد همه طرف‌ها را برای خود حفظ کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت اردن همچنان جبهه جنوبی رو به سوریه را باز نکرده‌ است که نشان از این دارد دولت اردن نمی‌خواهد همه پل‌های ارتباطی خود را با سوریه خراب کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.