سقف اعطای تسهیلات در املاک ناپایدار

جام جم آنلاین: معاون شهرسازی و معماری از پیش بینی تسهیلات به بافت های ناپایدار در طرح تفصیلی خبر داد و گفت: در این طرح، پیش بینی حداکثر دو طبقه تشویقی به عنوان تسهیلات برای بافت های ناپایدار در نظر گرفته شده است که می تواند رونق ساخت و ساز را در این بخش به دنبال داشته باشد.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس علیرضا جاوید با اشاره به نحوه تغییرات در طرح تفصیلی، گفت: چنانچه طرح تفصیلی نیازی به تغییر داشته باشد این تغییرات باید در کمیسیون ماده پنج بررسی و تصویب شود و همچنین تغییرات اساسی این طرح نسبت به طرح جامع نیز به تشخیص دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری است و باید در این شورا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که شهرداری تهران هیچ گونه تغییری در طرح جامع و تفصیلی نداده و نخواهد داد، افزود: فرآیند تصویب و اعمال ضوابط مقررات طرح تفصیلی به طور کامل منطبق بر ضوابط و مقررات ملاک عمل بوده است و شهرداری تهران هیچ گاه بدون طی فرآیندهای قانونی تغییری در این طرح اعمال نمی کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به شیوه اعطای تسهیلات در بافت‌های ناپایدار، اظهارداشت: در ۱۴ هزار هکتار بافت ناپایدار شهر تهران چنانچه ملکی ۱۵۰ مترمربع و بیشتر باشد یک طبقه مازاد به عنوان تسهیلات دریافت می کند و در صورتی که املاکی با تجمیع به ۱۵۰ متر مربع برسند می توانند از یک طبقه تشویقی دیگر نیز استفاده کنند.

جاوید خاطرنشان کرد: در مجموع سقف اعطای تسهیلات در املاک ناپایدار دو طبقه است و با اعطای آن علاوه بر بالا رفتن انگیزه میان مالکان و سرمایه گذاران، رونق ساخت و ساز در این املاک و تجمیع آن نیز ایجاد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، تهران دارای ۱۴ هزار هکتار بافت ناپایدار و ۳۲۶۴ هزار هکتار بافت فرسوده با شرایط ریز دانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری است که در طرح تفصیلی جدید تهران تسهیلات ویژه ای برای این بافت های پیش بینی شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.