سقف «مستمری» پرداختی تامین اجتماعی مشخص شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

IMAGE634803781688349609.jpg

مدیرکل فنی و مستمری سازمان تامین اجتماعی گفت: حداکثربگیران در تامین اجتماعی هفت برابر مستمری حداقل‌بگیران را دریافت می‌کنند.

منصور آتشی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که کمتر از ۱۰ درصد از مستمری‌بگیران تامین اجتماعی سقف مستمری را دریافت می‌کنند، اظهار نمود: سقف مستمری در سال جاری دو میلیون و ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است.

به گفته وی، میانگین مستمری پرداختی برای همه اشخاص اعم از حداقل‌بگیر، حداکثربگیر و دیگران حدود ۷۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل فنی و مستمری سازمان تامین اجتماعی تاکید نمود: مقدار مستمری پرداختی به میانگین حقوق دو سال پایانی اشتغال اشخاص و تعداد سالهای بیمه پردازی آنها بستگی دارد.

آتشی در ادامه با اشاره به این که بیش از نیمی از مستمری بگیران تامین اجتماعی، مستمری حداقلی را دریافت می‌کنند، گفت: بر اساس تصویب شورای عالی کار میزان حداقل حقوق ۳۹۰ هزار تومان است و طبق ماده‌ ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی نباید مستمری پرداختی تامین اجتماعی از این رقم پایین‌تر باشد.

وی افزود: حداقل بگیرها اشخاصی می باشند که به سبب کمبود سابقه بیمه پردازی و پایین بودن نرخ حق بیمه پرداختی، حداقل مستمری را دریافت می‌کنند که این رقم برای آنها با انضمام شرایط جانبی ۵۳۰ هزار تومان است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.