سقف پرداخت وام به زندانیان؛ ۲۰ میلیون تومان

جام جم آنلاین: وزیر دادگستری اعلام کرد: تولیدکنندگان و کارآفرینان که صلاحیت و استحقاق آنان از سوی ستاد دیه و وزیر دادگستری احراز شود، می‌توانند تا سقف مبلغ محکومیت و حداکثر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش مهر، سیدمرتضی بختیاری با اشاره به وام قرض‌الحسنه مصوب دولت برای زندانیان افزود: براساس این مصوبه، دولت، وزیر دادگستری را مجاز کرده است در موارد خاص و ضروری از جهت تعداد اقساط و مبلغ بازپرداخت وام دریافتی محکومانی که قادر به پرداخت اقساط وام خود نیستند، با پیشنهاد مدیرعامل ستاد دیه یا راسا تصمیم مقتضی اتخاذ و مراتب را برای اجرا به بانک عامل اعلام کند.

وزیر دادگستری گفت: جمع کارمزد متعلقه به نسبت، به تعداد اقساط ماهانه اضافه می‌‌شود. سررسید پرداخت اولین قسط، حداقل سه ماه پس از آزادی مددجو از زندان است. بر این اساس، توزیع تسهیلات موضوع این آیین‌نامه به تفکیک هر استان براساس تعداد مددجویان آن استان به پیشنهاد ستاد مرکزی دیه و تائید وزیر دادگستری است.

بختیاری گفت: براساس این مصوبه، کارمزد تسهیلات اعطایی به مددجویان، معادل حداقل کارمزد متعارف در نظام بانکی برای تسهیلات قرض‌الحسنه است.

بانک‌های عامل می‌توانند از تسهیلات یادشده برای ایجاد پوشش بیمه عمر مددجویان استفاده کنند. همچنین بانک‌های عامل موظف هستند، پس از معرفی مددجویان، نسبت به پرداخت وام، مطابق مقررات حداکثر ظرف ۲۰ روز کاری اقدام و نتیجه را به مرجع معرفی‌کننده اعلام کنند.

 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.