سقوط فوتبال ایران در رده بندی جدید فیفا

خبرگزاری آریا – تیم ملی فوتبال ایران در جدیدترین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال با یک پله سقوط در رده پنجاه و دوم جهان قرار گرفت. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان پیش رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل از سوی فیفا اعلام شد که بر اساس آن تیم ملی ایران با یک پله سقوط نسبت به ماه قبل در جایگاه پنجاه و دوم جهان قرار گرفت.
تیم ملی ایران در شرایطی در این رده‌بندی سقوط کرده که در ماه اخیر تیمهای موزامبیک و موریتانی را از پیش برداشته بود. جالب اینکه موریتانی پس از شکست برابر ایران در رده‌بندی فیفا یک پله صعود داشته و به رده ۲۰۱ رسیده است!
ایران همچون ماه‌های قبل پس از استرالیا، ژاپن و کره جنوبی در جایگاه چهارم قرار دارد.
در بین تیم‌های آسیایی، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی بدون تغییر نسبت به ماه قبل در رده‌های بیست و یک، سی و سی و یک جهان حضور دارند.
همچنین ازبکستان که رقیب ایران در اولین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی است، با یک پله سقوط به رده هفتادم جهان رسید. این کشور در بین تیم‌های آسیایی در جایگاه ششم حضور دارند. قطر دیگر حریف ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی بدون تغییر نسبت به ماه قبل در رده ۸۴ جهان و نهم آسیا حضور دارد. لبنان نیز جایگاه ۱۲۹ جهان و ۱۸ آسیا را به خود اختصاص داده است.
در صدر این فهرست تغییر چندانی به چشم نمی‌خورد و اسپانیا همچون ماه‌های قبل به عنوان برترین تیم ملی جهان معرفی شده است. آلمان ، اروگوئه، هلند و پرتغال به ترتیب دوم تا پنجم هستند.
** رده بندی ۱۰ تیم نخست جهان
۱ـ اسپانیا ۱۴۴۲ امتیاز
۲ـ آلمان ۱۳۴۵‌ امتیاز
۳ـ اروگوئه ۱۳۰۹ امتیاز
۴ـ هلند ۱۲۰۷ امتیاز
۵ـ پرتغال ۱۱۹۰ امتیاز
۶ـ برزیل ۱۱۶۵ امتیاز
۷ ـ انگلیس ۱۱۳۲ امتیاز
۸ـ کرواسی ۱۱۱۴ امتیاز
۹ ـ آرژانتین ۱۰۷۶ امتیاز
۱۰ـ دانمارک ۱۰۶۹ امتیاز


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.