سقوط ۶ پله ای ایران

جام جم آنلاین: در چارچوب روز نهم بازی‎های المپیک لندن با اضافه شدن ۷۶ مدال و چهار کشور به جدول توزیع مدال‎ها، کاروان ورزش ایران شش پله سقوط کرد و به رده پنجاه و دوم مشترک رسید.

سی‏امین دوره بازی‎های المپیک تابستانی، روز گذشته با برگزاری رقابت‌های مختلف پیگیری شد که نتیجه حاصل از آنها تغییراتی را در جدول توزیع مدال‎ها ایجاد کرد.

در جریان این رقابت‏ها نمایندگان کشورهای جامائیکا، سوئیس، گواتمالا و تونس برای نخستین بار مدال‌آور شدند و نام کشورشان را در جدول توزیع مدال‏ها ثبت کردند.

بدین ترتیب مجموع کشورهایی که تاکنون در بازی‏های المپیک لندن صاحب مدال شده‏اند به ۵۸ کشور رسید که در میان آنها آمریکا با بیشترین تعداد مدال در صدر جدول قرار دارد.

البته در هفته نخست این بازی چینی‏ها صدرنشین مطلق جدول توزیع مدال‎ها بود اما آنها در پایان رقابت‎های روز جمعه جایگاه خود را به آمریکا دادند.

در جریان مسابقات روز گذشته نیز، چین و آمریکا چند بار جایگاه خود را در رده نخست و دوم جدول توزیع مدال‌ها تغییر دادند اما در نهایت این روز از بازی‎ها با صدرنشینی آمریکا به پایان رسید.

ضمن اینکه کاروان کشور میزبان نیز یک رده دیگر صعود کرد و جای کره جنوبی را در رده سوم از آن خود کرد.

در روز نهم بازی‌های المپیک ۷۶ مدال در رنگ های مختلف توزیع شد و مجموع مدال های طلا، نقره و برنز به ترتیب به ۱۳۸، ۱۴۰ و ۱۵۰ رسید.

با توزیع شدن این مدال‎ها در کنار اضافه شدن چهار کشور جدید، جایگاه کاروان ورزش ایران تغییر کرد و با نزول مواجه شد.

کاروان ورزش ایران جمعه شب با تک مدال برنز کیانوش رستمی وارد جدول توزیع مدال‎ها شد و در جایگاه ۴۶ قرار گرفت اما در پایان رقابت‎های روز گذشته به رده ۵۲ مشترک با کشورهای آذربایجان هنگ کنگ، قطر، سنگاپور، تونس و ازبکستان نزول کرد.

جدول توزیع مدال‎های بازی‎های المپیک لندن  برای ۲۰ کشور برتر در پایان رقابت‎های روز نهم به شرح زیر است:

ردیف کشور طلا نقره برنز مجموع مدال‌ها
۱ آمریکا ۲۶ ۱۳ ۱۵ ۵۴
۲ چین ۲۵ ۱۶ ۱۲ ۵۳
۳ بریتانیا ۱۴ ۷ ۸ ۲۹
۴ کره جنوبی ۹ ۳ ۵ ۱۷
۵ فرانسه ۸ ۶ ۸ ۲۲
۶ آلمان ۵ ۱۰ ۶ ۲۱
۷ ایتالیا ۵ ۵ ۳ ۱۳
۸ قزاقستان ۵ ۵
۹ کره شمالی ۴ ۱ ۵
۱۰ روسیه ۳ ۱۵ ۱۰ ۲۸
۱۱ هلند ۳ ۱ ۴ ۸
۱۲ آفریقای جنوبی ۳ ۱ ۴
۱۳ نیوزلند ۳ ۴ ۷
۱۴ ژاپن ۲ ۱۰ ۱۲ ۲۴
۱۵ کوبا ۲ ۲ ۱ ۵
۱۶ مجارستان ۲ ۱ ۲ ۵
۱۷ لهستان ۲ ۱ ۱ ۴
۱۸ اوکراین ۲ ۴ ۶
۱۹ استرالیا ۱ ۱۲ ۷ ۲۰
۲۰ رومانی ۱ ۴ ۲ ۷

در جدول توزیع مدال‎ها کاروان ورزش ایران با یک مدال برنز بعد از آذربایجان و هنگ کنگ و بالاتر از قطر، سنگاپور، تونس و ازبکستان در رده ۵۲ قرار دارد.این کشورها تا به امروز فقط یک مدال برنز کسب کرده‏اند.  (مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.