سلام دختری هستم ۲۸ ساله متولد سال ۶۳ با پسری ۲۶ ساله متولد سال ۶۵ می خواهم ازدواج کنم تحصیلاتشان فوق…

( تحصیلات : فوق لیسانس ، ۲۸ ساله )

سلام
دختری هستم ۲۸ ساله متولد سال ۶۳ با پسری ۲۶ ساله متولد سال ۶۵ می خواهم ازدواج کنم تحصیلاتشان فوق لیسانس هست مثل خودم هست از لحاظ خانواده هم مانند هم هستیم می خواستم بدانم آیا در آینده به مشکلی برخواهیم خورد ؟

باتشکر

مشاور ( حسن نجفی – چهارشنبه، ۲۱ تیر )

قطعا همفکری بسیار مهم است و اگر زوجین همفکر باشند و زبان یکدیگر را خوب درک کنند قطعا میزان سازگاری آنها در زندگی بالاست ولی باید توجه داشت که این همفکری چگونه حاصل می شود قطعا سطح تحصیلات هم در سطح تفکر و هم در نوع تفکر تأثیر دارد مثلا یک فردی سطح تحصیلات هم در سطح تفکر و هم در نوع تفکر تأثیر و هم در نوع تفکر دارد مثلا یک فردی که سطح تحصیلات او در حد معلومات عمومی است و دیگری اطلاعات تخصصی دقیق و عمیقی دارد قطعا در فهم و درک مسائل متفاوتند و ممکن است در ادامه زندگی دچار مشکل شوند. بنابراین توصیه ما بر اساس تجارب این است که اگر میزان تحصیلات در حد یک مقطع باشد مثل اینکه یکی از زوجین یک قطع تحصیلی از زن بالاتر باشد یا بالعکس شاید مشکل چندانی ایجاد نشود اما اگر این تفاوت خیلی زیاد باشد، ممکن است همان همفکری که به آن اشاره کردید عملا حاصل نشود. در هر حال در مورد سطح تحصیلات نمی توان یک دستورالعمل کلی صادر کرد بلکه مانند سایر معیارهایی که در ازدواج باید مد قرار گیرد در اینجا نیز باید مسأله تحصیلات در کنار سایر عوامل و شرایطی که افراد دارند، مورد توجه قرار گیرد. بنابراین در این گونه موارد باید دختر و پسر با هم صحبت کنند و همه جوانب را بسنجد اگر دختر علیرغم اینکه خواستگارش در سطح پایین تری قرار دارد راضی به این ازدواج شد و در جلسات گفتگو نیز هر دو به این نتیجه رسیدند که سطح درک و فهم آنها از مسائل زندگی نزدیک به یکدیگر است به نظر می آید مشکل جدی برای چنین ازدواجی نباشد علی ای حال ازدواج یک امر مهمی است که نباید بر اساس احساسات و صرفا نیازهای عاطفی-جنسی تصمیم عجولانه گرفت بلکه همه جوانب مسأله را باید سنجید و حساب شده تصمیم نهایی را اتخاذ کرد.
به طور کلی در مشاوره های قبل از ازدواج به دختران و پسران گفته می شود که اگر می خواهید زندگی شاد، موفق و سعادتمندی داشته باشید باید در زمینه های مختلفی با طرف مقابل خود همخوانی و توافق داشته باشید. درست است که هیچ دو نفری نمی توانند ۱۰۰% با یکدیگر توافق داشته باشند اما برای داشتن یک زندگی موفق لازم است همسران حداقل در ۷۰% موارد به یکدیگر شباهت داشته باشند و در مورد اختلافات جزئی با همفکری به یک توافق کلی برسند. از حوزه های تفاهمات همسران می توان به موارد زیر اشاره کرد:
الف) حوزه ی اهداف: یعنی دختر و پسر باید بدانند چه می خواهند و به دنبال چه چیزی می گردند. گاهی زن به دنبال آرامش بوده و می خواهد محبوب همسر خویش باشد، تمایل دارد همیشه مورد توجه شوهرش بوده و مرد زندگی او منحصراً به خود او تعلق داشته باشد. اما اگر مرد به دنبال عیاشی و خوش گذرانی باشد هیچ وقت نمی تواند با این زن خوشبخت شود.
ب) باورها و اعتقادات زن و مرد باید از لحاظ سیاسی، اجتماعی و مذهبی به یکدیگر نزدیک باشند وگرنه دائماً بگو مگو دارند.
ج) دختر و پسر باید از لحاظ ویژگی های شخصیتی به یکدیگر شباهت داشته باشند. زن وسواسی نمی تواند با مرد سالم زندگی کند و یا زن سخاوتمند نمی تواند در کنار مرد خسیس به آرامش برسد. درون گرائی و برون گرائی، هیجان طلبی و هیجان خواهی و … هم صفاتی است که زن و مرد باید در آن شبیه به یکدیگر باشند.
د) الگوهای رفتاری
هـ) علائق و سلایق
زن و مرد باید در این ۵ حوزه حداقل ۷۰% تفاهم داشته باشند.پس با فکر و بررسی تفاهمات خویش را ارزیابی کنید ممکن است شما با ایشان در اموری مشترک باشید اما اگر نمی توانید او را به عنوان همسر بپذیرید نباید تن به این ازدواج بدهید. به هرحال شما باید احساس خوشایندی نسبت به ایشان داشته باشید.


مشاوره راسخون / قبل از ازدواج
بازنشر:ممتازنیوز

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. وحید:

    با این گرونی ازدواج کیلویی چند ؟!! خوشتون اومده بچسبید به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول به پول

  2. یاسمن:

    سلام من میخام با یه آقای محترم و با شخصیت و همچنین مجرد جهت دوستی سالم آشنا بشم که لطفا فقط از تهران باشن و ترجیحا متولد ۶۴ – خوشحال میشم تماس بگیرید و خودتونو معرفی کنید ۰۹۳۰۷۱۴۳۲۴۸

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.