سلطانیه: ایران از حقوق قانونی خود در آژانس عقب نشینی نخواهد کرد

‘علی اصغر سلطانیه’ در گفت و گو با خبرگزاری’ترندنیوز’ جمهوری آذربایجان تاکید کرد: غنی سازی اورانیوم توسط ایران برای انجام مصالح صلح آمیز زیر نظر آژانس انرژی اتمی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی یادآورد شد: دور بعدی مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه می (۲۵ و ۲۶ خردادماه)جاری در نمایندگی ایران در وین به مدت دو روز برگزار می شود.

سلطانیه افزود: در این دور از مذاکرات با مقامات ارشد آژانس از جمله ‘هرمان ناکارتس’ معاون مدیرکل در امور پادمانها و ‘رافائل گروسی’ دستیار ویژه مدیرکل آژانس و چند تن از کارشناسان آژانس در سه محور سیاسی، حقوقی و فنی مذاکرات خود را ادامه خواهیم داد.

وی، فعالیت های هسته ای ایران را در چارچوب معاهده ان پی تی زیر نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی دانست و افزود: آژانس به طور مستمر بازرسی های خود را از مراکز هسته ای ایران انجام می دهد و تمام فعالیت های هسته ای ما از جمله غنی سازی در نطنز، فردو و رآکتورها زیر نظر آژانس قرار دارد.

سلطانیه، اتهامات برخی مبنی بر نظامی بودن فعالیت های هسته ای ایران را رد کرد و گفت: با کمک آژانس ما بارها ثابت کردیم که این ادعاها کاملا ساختگی و جعلی است.

نماینده دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهارداشت: ایران برای اثبات جعلی بودن این ادعاها بارها اعلام کرده است که مذاکرات خود را در این زمینه با آژانس ادامه خواهد داد.

وی در پایان با اشاره به درخواست آژانس برای بازدید از پارچین تصریح کرد: بازرسی از پارچین فراتر از بازرسی های ان پی تی است و برای انجام بازرسی از این مرکز باید ضوابط آن مشخص شود تا دو طرف به وظایف خود بر اساس این توافق عمل کنند.

خاورم/۱۱۰۸ ** ۱۵۷۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۳۵۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.