سلطانیه در واکنش به تصویب قطعنامه شورای حکام: تصویب چنین قطعنامه‌هایی مسائل را پیچیده می‌کند

شورای حکام به اجماع نرسید/ تصویب قطعنامه ضعیف علیه ایران
بیانیه غیرمتعهدها در حمایت از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران/ پیشنهاها و توصیه هایی به ایران و آژانس اتمی

علی‌اصغر سلطانیه، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان چهارمین روز از نشست شورای حکام آژانس اظهار کرد، با وجود تلاش چند ماه گذشته نماینده آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران با اجماع، این مساله با انتقاد برخی کشورها روبرو و با ۲۴ ساعت تاخیر در نهایت به رای گذاشته شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عضو شورای حکام نظیر کوبا و برزیل از نحوه ارائه پیش‌نویش قطعنامه از سوی کشورهای ۱+۵ عضو شورای حکام انتقاد کرده و رفتار این کشورها را بر خلاف روح اساسنامه آژانس دانستند.
سلطانیه تصریح کرد: قطعنامه مذکور از ایران و آژانس می‌خواهد تا به گفت‌وگوهای خود برای حل مسائل فی‌مابین ادامه دهند و مدیرکل آژانس قرار است در گزارش بعدی خود نتایج گفت‌وگوهای ایران و آژانس را اعلام کند.
به گفته سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، قطعنامه شورای حکام با یک رای مخالف کوبا و سه رای ممتنع مصر، تونس و اکووادور به تصویب رسید.
سلطانیه تاکید کرد، در این قطعنامه هیچ ضرب‌الاجلی برای ایران تعیین نشده است.
وی ادامه داد، تصویب چنین قطعنامه‌هایی تنها حل‌وفصل مسائل میان ایران وآژانس را پیچیده می‌کند.
همچنین روز چهارشنبه با در دستور کار قرار گرفتن موضوع ایران در شورای حکام، بیانیه جنبش غیرمتعهدها در آژانس توسط علی‌اصغر سلطانیه که ریاست تروئیکای این جنبش را در آژانس به تازگی بر عهده گرفته است، قرائت شد.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.