سلطانیه پس از ۸ ساعت مذاکره با آژانس اتمی: همه چیز در مسیر درست پیش می رود

علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه مذاکرات ایران و آژانس برای جمع بندی و تدوین مدالیته ادامه می یابد، تاکید کرد که همه چیز در مسیر درست پیش می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر آژانس در وین، سلطانیه که عصر جمعه پس از ۸ ساعت مذاکرات فشرده با هرمان ناکارتس معاون امور پادمان آژانس به همراه وی در مقر این نهاد بین المللی با خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد: امروز مذاکرات فشرده ای با آژانس داشتیم و با توجه به اینکه موضوع بسیار حساس و پیچیده است لازم است همه ابعاد با دقت بررسی شود.

سفیر ایران در آژانس افزود: برای اینکه متن متوازن تر و خواسته های ما لحاظ شود، در این جلسه پیشنهاداتی را ارایه کردیم.

سلطانیه با اشاره به اینکه بحث فشرده ای در هشت ساعت مذاکرات ایران و آژانس صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برای جمع بندی بحث ها و مواضع اصولی قرار شد جلسه دیگری که تاریخ و محل آن بعدا اعلام خواهد شد، برگزار شود.

سفیر ایران در آژانس با بیان اینکه ‘این یک موضوع خاص است’، گفت: رفع ابهامات در خصوص ادعاها باید چارچوبش مشخص شود واین امر با بازرسی عادی فرق دارد.

سلطانیه تاکید کرد: باید با صبر و دقت لازم این چارچوب مشخص شود و هرچه بیشتر وقت بگذاریم ، متخصصین دوطرف در موقع اجرا راحت تر و دقیق تر می توانند عمل کنند.

هرمان ناکارتس معاون امور پادمان مدیرکل آژانس نیز در این مصاحبه مشترک خبری با تاکید بر اینکه زمانی برای ادامه مذاکرات ایران و آژانس باید تعیین شود، یادآور شد که هنوز تاریخی برای مذاکرات تعیین نشده است.

ناکارتس خاطرنشان کرد که آژانس برای نهایی کردن توافق با ایران وارد مذاکره شد.

معاون مدیرکل آژانس گفت که ایران نیز در این مذاکرات پیشنهاداتی را مطرح کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.