«سلوو» بهترین فیلم بخش «هفته منتقدان» جشنواره کن شد

۰۲خردادماه،

به گزارش سینما پرس، فیلم سینمایی «سلوو» (Salvo) به نویسندگی و کارگردانی فابیو گراسادونیا و آنتونیو پیاتزا جایزه بزرگ ۱۰ هزار یورویی «نسپرسو» بخش جنبی «هفته منتقدان» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داد.

این فیلم سینمایی علاوه بر دریافت جایزه بزرگ ۱۰ هزار یورویی «نسپرسو»، توانست جایزه ۴ هزار یورویی «فرنس ۴ وسژنری آوارد» این بخش جنبی را نیز از آن خود کند.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم مافیایی هیجان‌انگیز با یک داستان عاشقانه که در دوران مدرن سیسیل اتفاق می‌افتد توانست نظر مثبت منتقدان حاضر در این جشنواره فرانسوی را برای روش فیلمبرداری و دیالوگ‌های مینیمالیستی خود به خوبی به خود جلب کند.

همچنین هیات داوران بخش «هفته منتقدان» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه ویژه این بخش را به فیلم سینمایی آرژانتینی «Los Duenos» به کارگردانی آگوستین توسکانو و ازکوییل راداسکی اهدا کردند.

میگوئل گومز؛ کارگردان پرتغالی/ دنیس لیم؛ برنامه‌ریز مرکز انجمن فیلم لینکلن/ نیل یانگ؛ دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم بردفورد و آلین تاسیان و الکس ویسنته اعضای هیات داوران بخش فیلم‌های سینمایی بلند «هفته منتقدان» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن بودند.

جایزه «دیسکاوری» این بخش نیز که به فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد به «بیا و بازی کن» (Come and Play) ساخته داریا بلوا اهدا شد. جایزه «Canal +» این بخش نیز به «لذت» (Pleasure) ساخته نینجا تایبرگ تقدیم شد.

میا هانسن لاو؛ کارگردان و عضو جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو/ برد دین/ ساوینا نیروتی/ جوانز پالمروز و لورنا تی نیز اعضای هیات داوران بخش فیلم‌های کوتاه «هفته منتقدان» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن بودند.

جایزه ۴ هزار یورویی بهترین فیلمنامه انجمن نویسندگان، کارگردانان و آهنگسازان نیز به «Le Demantlement» به کارگردانی سباستین پیلوت اهدا شد.

فیلم سینمایی «سوزان» (Suzanne) به کارگردانی کاتل کوئیلور از فرانسه در مراسم افتتاحیه بخش «هفته منتقدان» شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شده بود.

بخش «هفته منتقدان» جشنواره فیلم کن به آثاری تعلق دارد که محصول اولین یا دومین تجربه کارگردانان است.

انتهای پیام/م/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.