سنجش استانداردهای بهداشت و درمان بعد از ۱۰۰سال به ایران رسید

اولین کنگره بین المللی اعتباربخشی در حوزه بهداشت و درمان با حمایت تعداد زیادی ازسازمان های دولتی و تشکل های صنفی و علمی ایران، هند و لبنان، به ریاست دکتر علی اکبر ولایتی و با حضور سخنرانانی از کشورهای مختلف، نوزدهم تیرماه در سالن همایشهای رازی برگزار خواهد شد.

پس ازاقدامات اخیر برای اجرایی کردن استانداردهای اعتبار بخشی در سیستم بهداشت و درمان،این کنگره با شعار «اعتباربخشی، کیفیت و ایمنی در سلامت» در واقع اولین فرصت برایشاغلین نظام سلامت و مدیران سطوح مختلف بخش های درمانی و بیمارستانی است تا درجریان تجربیات کشورهای پیشرو در این حوزه قرار گیرند و ظرفیت های موجود در سیستمبهداشت و درمان کشورمان را از نگاه استاندارهای اعتبار بخشی به بوته نقد بگذارند.

دکترعلی اکبر ولایتی، ریاست این کنگره را به عهده دارد و چهره های سرشناس علمی واساتیدی از دانشگاه های کشور  در این کنگره مشارکت خواهند کرد. همچنین این کنگره میهمانان و سخنرانانی از دیگر کشورهای جهان ومنطقه مانند آمریکا، مالزی، لبنان، هند، امارات متحده عربی و … خواهد داشت.

به گفته کارشناسان، استانداردهای اعتباربخشی در سیستم های بهداشت و درمان کشورهایتوسعه یافته قدمتی تقریبا صد ساله دارد اما متاسفانه این بحث تا کنون در نظام سلامت کشور ما اجرایی نشده و همچنان موضوعی تازه محسوب می شود.

اعتباربخشی در واقع ابزاری سیستماتیک و هدفمند برای تامین ایمنی بیمار، همراهان او و حتیکارکنان نظام سلامت است که تضمین کننده بهبود مستمر خدمات بیمارستانی نیز هست؛ابزاری که آرامش بیشتر بیماران و افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی را در پی خواهد داشت.

ارتقاءدانش و آگاهی مراکز بهداشتی و درمانی در خصوص مفهوم اعتبار بخشی،  بررسی نقش اعتباربخشی در ارتقای کیفیت خدمات درمانی، شناخت راهکارهای کاربردی استقرار استانداردهایاعتباربخشی درمراکز بهداشتی درمانی و  بررسیچالش های پیش روی استقرار این استانداردها از دیگر اهداف این کنگره بین المللی است.

اطلاعات کامل این کنگره و شرح مبسوطی  از مباحث مطروحه در این حوزه در پایگاه اینترنتی کنگره (http://www.raziacc.com/congress) برای عموم و علاقمندان به ثبت نام و حضور در کنگره ارائه شده است.

۴۵۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.