” سندرم سروتونی” در دست دشمنی به نام “ترامادول”

فروردین ۱۳۹۹

افرادی که بسیار بسیار از قرص “ترامادول” استفاده می‌کنند دچار بیماری “سندروم سروتونی” می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مریم اخگری، رئیس بخش سم‌شناسی و متخصص و عضو هیات علمی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: هدف از اجرای طرح پژوهش آنالیز دارو‌های ترک اعتیاد گیاهی، جلوگیری مرگ و عوارض جدی اشخاص بیمار است.

وی افزود: وزارت بهداشت از ۲ سال قبل تولید، توزیع و فروش غیر مجاز قرص‌های “ترامادول” را به جوانان و نوجوانان در سراسر کشور ممنوع کرده بود، زیرا مصرف ترامادول و متادون آن‌هم با دوزبالا سندروم سروتونی را بوجود می‌آورد و به سبب خطرناک و بودن محدودیتی برای عطاری‌ها، داروخانه‌ها و حتی کیوسک‌های روزنامه فروشی قائل شده است، در واقع هدف اصلی آگاهی دادن و اخطار به اشخاص مصرف کننده بوده است.

 وی اذعان داشت: در طول ۴ الی ۵ ساله‌ی اخیر مصرف “قرص ترامادول” ۴۰ الی ۵۰ برابر بیشتر شده است و علاوه بر محرک بودن حالت‌ خماری و یا تخمیری به اشخاص می‌دهد و گاهی اوقات مانند قرص دیازپام عمل می‌کند.

خوشبختانه با فروشندگان “ترامادول” در استان‌ها برخورد شده است

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر شفیعی متخصص پزشکی قانونی گفت: داروی ترامادول نباید در کیوسک‌های روزنامه فروشی توزیع شود، زیرا جزء دارو‌های محرک است و عوارض بسیاری در بر دارد.

وی افزود: اگر هر عطاری یا کیوسک روزنامه فروشی از این دارو در سطح شهر توزیع کرد، به عنوان یک مجرم شناخته می‌شود و در واقع کار او یک جرم در نظام سلامت محسوب می‌شود.

البته در استان‌ها با عطاران برخورد شدید شده است و تقریبا در استان‌ها بسیار کم فروشی ترامادول به چشم می‌خورد..
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید *

بستن تبلیغ