سند سلامت برای همه کارمندان کشور تهیه و تنظیم می شود

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‘عبدالرحمان بهرامی’، بدون اشاره به زمان شروع اجرای این طرح تاکید کرد تهیه و تنظیم سند سلامت برای همه کارمندان کشور از مهم ترین برنامه های این حوزه است.

وی افزود: پی گیری مجوزهای لازم برای آموزش مسایل بهداشت حرفه ای و مراکز سلامت کار برای اصناف، کنترل عوامل زیان آور در کارگاه های ریخته گری، کنترل سلیس، آزبست و سرب در محیط کار، نظارت بر اجرای بازرسی هدفمند و پایش دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مهم ترین برنامه های در دستور کار این مرکز است.

وی همچنین به رعایت مسائل بهداشت حرفه ای، عمومی و فردی در کارگران تاکید کرد و گفت: در بحث بهداشت حرفه ای این مرکز در نظر دارد ضمن نظارت بیشتر از بروز بیماری ها جلوگیری کرده و کنترل عوامل زیان آور محیط کاربه شکل جدی تری صورت گیرد.

بهرامی با بیان توصیه های بهداشتی به کارگران، افزود: کارگران برای سلامتی خود اهمیت زیادی قائل شوند و معاینات دوره ای خود را جدی بگیرند و با پیگیری های لازم سلامت خود را ارتقا دهند.

وی در ادامه ضمن اشاره به نقش بهداشت حرفه ای در سلامت کارگران تصریح کرد بهداشت حرفه ای نقش اساسی در پیشگیری از بروز بیماری های حرفه ای دارد که در نتیجه عوامل زیان آور شیمیایی، فیزیکی و ارگونومیک ایجاد می شود.

بهرامی افزود: بهداشت حرفه ای با کنترل عوامل شیمیایی و سموم و نیز کنترل عوامل فیزیکی همچون صدا، پرتوها و ارتعاشات و تطبیق کار با کارگر از بیماری های شغلی آنها پیشگیری می کند.

معاون فنی بهداشت حرفه ای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به رابطه بهداشت حرفه ای و بهره وری در محیط کارگری؛ افزود: بهره وری در محیط کار به دو عامل اقتصاد و کارگر بستگی دارد. در واقع کارگری می تواند بهره وری به وجود آورد که سالم باشد، به عبارتی دیگر، کارگر ناسالم هرگز نمی تواند به بهره وری بهینه برسد بنابراین بایستی با ارتقای سلامتی کارگر و حفظ آن سلامت، بهره وری را افزایش دهیم.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۴۴۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.