سهام بلوکی ایران ترانسفو ۱۴ آذر عرضه می گردد

۲۹ آبان ،

2223[1].jpg

شرکت بورس اوراق بهادار تهران تاریخ قطعی عرضه بلوکی شرکت ایران ترانسفو را تعیین و اعلام کرد که سهام بلوکی این شرکت در روز چهاردهم آذرماه در بورس عرضه می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در حالی که قرار بود بلوک ۳۲ درصدی ایران ترانسفو در روز ۲۸ آبان در بورس عرضه شود که شرکت بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه ای از عدم عرضه این سهم خبر داده و اعلام کرده بود که امکان عرضه این سهم تا این تاریخ وجود ندارد.

بعد از این اطلاعیه تناقضاتی بین شرکت بورس تهران و سازمان خصوصی سازی در مورد وقت عرضه و واگذاری آن در روز دوشنبه ۲۹ آبان ایجاد شد که شرکت بورس اوراق بهادار با ارسال اطلاعیه رسمی تاریخ قطعی بلوک ۳۲ درصدی ایران ترانسفو را تعیین و اعلام کرد که واگذاری سهام این شرکت به ۱۴ آذر موکول شد.

به این ترتیب سازمان خصوصی سازمان به وکالت از شرکت های ساتکاب و سینا فرایند نیرو ۴۹۰ میلیون و ۶۶۸ هزار سهم ایران ترانسفو را با قیمت پایه ۳۶۰ تومان و به صورت ۳۰درصد نقد و مابقی اقساط واگذار می کند.

خریدار بلوکی متعهد است حداکثر تعداد ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار سهام ترجیحی قابل تخصیص به کارکنان شرکت ایران ترانسفو را در صورت عدم جذب، در مهلت وقتی پرداخت حصه نقدی معامله بلوکی، در بازار عادی خریداری و مابه التفاوت قیمت تابلو با قیمت سهام بلوکی خریداری شده در رقابت را خارج از اتاق پایاپای (در سقف مهلت وقتی پرداخت حصه نقدی معامله بلوکی) در وجه سازمان خصوصی سازی پرداخت کند.

این واگذاری توسط کارگزاری بانک توسعه صادرات انجام می گردد و حداکثر مهلت پرداخت حصه نقدی ۳۰ روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت تعیین شده است.

در عین حال، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی می باشند که ۳ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقداً یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.