سهام بلوکی پالایشگاه بندرعباس روی میز فروش ماند

۲۹ آبان ،

در حالی که امروز بلوک ۱۷ درصدی پالایشگاه بندرعباس در بازار دوم بورس عرضه شد که هیچ کس حاضر به خریداری این سهم نشد و با به فروش نرفتن این سهم حلقه ناکامی های سازمان خصوصی سازی در عرضه های بلوکی تکمیل شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)عرضه عمده سهام شرکت‌های اصل چهل و چهار که بعد از وقفه طولانی مدت امروز از سر گرفته شده بود به سبب عدم وجود متقاضی با شکست مواجه شد.

به این ترتیب امروز ۱۷ درصد از سهام پالایشگاه بندرعباس توسط سازمان خصوصی سازی از طریق بازار دوم بورس عرضه شد و نماد این شرکت در نیمه معاملات به قیمت پایه ۴۱۰ تومان مورد بازگشایی قرار گرفت اما تا پایان وقت معاملات کسی حاضر به خریداری ۲ میلیارد و ۳۴۶ میلیون سهم این شرکت با قیمت پایه نشد و بلوک”شبنر” روی دست سازمان خصوصی سازی باقی ماند.

بررسی ها نشان می دهد که افزایش قیمت پایه و گران بودن هر سهم این شرکت سبب تمایل نداشتن خریداران به حضور در میدان رقابت و به فروش نرفتن سهام این شرکت شد.

بر این اساس حلقه ناکامی های سازمان خصوصی سازی که با به فروش نرفتن بلوک شرکتهای فولاد خوزستان،سایپا و ذوب آهن شکل گرفته بود،امروز با به فروش نرفتن بلوک پالایشگاه بندرعباس تکمیل شد.

با این اتفاق سهام پالایشگاه بندرعباس در تابلو معاملات با کاهش ۴ درصدی قیمت همراه شد و به برترین صف فروش بازار تبدیل شد که باید دید هیات واگذاری در خصوص این شرکت چه تصمیمی خواهد گرفت و این بار چه شرایطی را برای بلوک “شبندر”در نظر می گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.