سهام ذوب آهن ۱۳ خرداد عرضه می شود

عرضه ۱۵ درصد سهام ذوب آهن اصفهان معادل یک میلیارد سهم از طریق فرابورس در روز شنبه ۱۳ خرداد ماه جاری انجام می شود.



به گزارش خبرگزاری پانا، پیش تر قرار بود ۱۵ درصد سهام ذوب آهن اصفهان معادل یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۹۰۰ سهم به قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه(معادل قیمت بسته شدن در روز قبل از عرضه) به اضافه ۲۰ درصد به شرط آن که از ۱۵۰۰ ریال کمتر نباشد در روز ۷ خرداد انجام شود که به دلیل لزوم رعایت انتشار آگهی عرضه حداقل ۴ روز کاری قبل از واگذاری در فرابورس، تغییر و به روز شنبه ۱۳ خرداد موکول شد.

مبلغ سپرده شرکت در این مزایده ۵۳ میلیارد و ۱۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است و برنده این مزایده می بایست ۲۵ درصد مبلغ پیشنهادی خود را طی ۲۰ روز کاری پرداخت کند و بقیه را به صورت قسطی در مدت ۳ سال بپردازد.

سرمایه این شرکت ۷ هزار و ۸۶۸ میلیارد و ۴۰۶ میلیون ریال ثبت شده است؛ “تولید مقاطع ساختمانی” مهمترین فعالیتهای ذوب آهن اصفهان را تشکیل می دهند و دولت جمهوری اسلامی ایران با ۹۷ درصد و بخش خصوص(کشف قیمت) با ۳ درصد سهامداران این شرکت را تشکیل می دهند.

براساس این گزارش؛ در ۱۹ بهمن سال گذشته هم در پی کشف قیمت ۱۳۰۴ ریالی هر سهم شرکت ذوب آهن، ۳٫۱۷درصد از سهم این شرکت معادل ۲۵۰ میلیون سهم قابل عرضه اولیه به ارزش تقریبی ۳۳ میلیارد تومان در بازار دوم معاملات فرابورس به فروش رسید تا ذوب آهن بعد از شرکت بالاست دومین شرکت مشمول اصل ۴۴ حاضر در فرابورس باشد.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.