سهام منچستریونایتد در بورس نیویورک

آورام و جوئل گلیزر به همراه دیوید گیل، مدیر اجرایی باشگاه پیش از آنکه عرضه سهام منچستریونایتد در بورس نیویورک آغاز شود، با چهره‌هایی خندان از این ماجرا یاد می‌کردند و از اینکه افتخار چنین کاری به آنها داده شده ابراز رضایت می‌کردند ولی اوضاع آن طور که آنها پیش بینی می‌کردند پیش نرفت.

۱۶٫۷میلیون سهم از سهام این باشگاه که معادل ۱۰ درصد کل سهام منچستریونایتد است با قیمت هر سهم ۱۱٫۵ یورو در بازار بورس عرضه شد. فروش این سهام می‌تواند ۱٫۹ میلیارد یورو به حساب این باشگاه واریز کند و یونایتد را به بزرگترین و با ارزش‌ترین باشگاه ورزشی تبدیل کند. بدین ترتیب آنها بالاتر از رئال مادرید، باشگاه بیس بال نیویورک یانکیز و باشگاه هاکی دالاس کاوبویز قرار خواهند گرفت.

به گزارش فارس در هر حال سران باشگاه امیدوار بودند بتوانند سهامشان را با مبلغ بالاتری به فروش برسانند. ۱۳ تا ۱۶ یورو مبلغ هر سهم مبلغی بود که سران یونایتد امیدواری زیادی به آن داشتند تا بتوانند ۲٫۷ میلیارد یورو وارد باشگاه کنند. خانواده گلیزر که در سال ۲۰۰۵ منچستریونایتد را به مبلغ یک میلیارد یورو خریدند، پیش از این قصد داشتند سهام این باشگاه را در بورس هنگ کنگ و سنگاپور نیز به فروش برسانند ولی به دلیل عدم حمایت از آنها،‌ از این کار منصرف شدند.

بخشی از پولی که از فروش سهام بدست خواهد آمد، صرف پرداخت بدهی ۵۵۶ میلیون یورویی باشگاه خواهد شد ولی بیشتر آن به جیب خانواده گلیزر خواهد رفت. آنها درگیری‌های زیادی با برخی گروه‌های هواداری در منچستر دارند که خواهان خروج گلیزرها از منچستریونایتد شده‌اند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.