سهراب مرادی: از امروز برای طلا و رکورد المپیک تمرین می‌کنم

هنوز از خودم راضی نیستم

نفر اول دسته ۸۵ کیلوگرم رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا گفت: از امروز با انگیزه مدال طلای المپیک و شکستن رکورد این دسته در لندن تمرین خواهم کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، سهراب مرادی وزنه بردار شایسته کشورمان که با مهار وزنه ۲۱۶ کیلوگرم در دوضرب، ضمن شکستن رکورد شاهین نصیری نیا پس از ۱۳ سال، بالاتر کیانوش رستمی ایستاد و مدال طلای آسیا را به گردن آویخت، حالا از انگیزه هایش برای قهرمانی در المپیک می گوید.

مرادی در این باره گفت: همین روند را تا رقابتهای المپیک هم ادامه می دهم. این را به خوبی می دانم که برای رسیدن به مدال طلای المپیک باید حداقل ۴ یا ۵ کیلوگرم در یکضرب و یک یا دو کیلوگرم در دوضرب به رکوردهایم اضافه کنم. من از امروز با انگیزه مدال طلای المپیک، شکستن رکورد المپیک و البته شکستن رکورد دنیا در دسته ۸۵ کیلوگرم تمرین می کنم.

سهراب که ۳ سال پیش هم قهرمان آسیا شده بود، درباره دومین طلای آسیایی اش گفت: من در سال ۲۰۰۹ هم قهرمان آسیا شده بودم، اما این قهرمانی برایم ارزش دیگری داشت؛ چراکه هم با یک قهرمان جهان رقابت کردم و هم ۲۱ کیلوگرم بیشتر از مسابقات آسیایی قزاقستان وزنه زدم. کیانوش رستمی وزنه بردار بزرگی است، ولی من با وجود آنکه از ناحیه پشت پا به شدت احساس درد می کردم، روی تخته رفتم و توانستم با شکستن رکورد شاهین نصیری نیا قهرمان آسیا شوم.

این وزنه بردار اصفهانی تیم ملی اضافه کرد: با وجود آنکه رکورد ایران را جا به جا کردم و قهرمان آسیا شدم از خودم راضی نیستم، چراکه در تمرینات به مراتب بهتر از روز مسابقه وزنه زده بودم. البته این طبیعی است که در جریان مسابقات نتوانی در حد عالی رقابت کنی، اما من در یکضرب باید وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را می زدم که برای بالای سر بردن آن کمی عجله کردم. همین موضوع باعث شد مدال طلای دوضرب من با مهار وزنه ۲۱۶ مسجل شود که خداراشکر آن را بلای سر بردم.

مرادی در پاسخ به این سئوال که احساسش از رقابت با یک ایرانی برای کسب مدال طلا چه بوده است، نیز گفت: تجربه رقابت با یک ایرانی در سطح بین المللی تجربه جدید و البته خوبی برای من و کیانوش رستمی بود. ما رابطه خوب و صمیمانه ای با هم داریم و در کنار آن، یک رقابت نزدیک و فشرده هم میان مان وجود دارد. مطمئن باشید در رقابتهای المپیک ۲۰۱۲ لندن رقابت من و کیانوش به مراتب جدی تر خواهد شد تا به امید خدا هر دویمان روی سکوی قهرمانی بایستیم.

مرادی افزود: اینکه من و کیانوش با رکوردهایی بالاتر از مسابقات جهانی روی سکوی های اول و دوم آسیا ایستادیم نشان از قدرت وزنه برداری ایران در دسته ۸۵ کیلوگرم دارد. تا پیش از این ما فقط می توانستیم در فوق سنگین، این چنین قدرتنمایی کنیم اما حالا در ۸۵ کیلوگرم هم برای تمامی حریفان جهانی خط و نشان می کشیم.

مرادی در پایان با تشکر از کادر فنی تیم و شخص کوروش باقری خاطرنشان کرد: با وجود آنکه کیانوش رستمی قهرمان جهان بود و من بعد از مسابقات جهانی پاریس به اردوی تیم ملی دعوت شدم، شرایط اردویی برای من و کیانوش کاملا یکسان بود که از این بابت باید از کوروش باقری سرمربی تیم ملی صمیمانه تشکر کنم. امیدوارم ما دو نفر بتوانیم در المپیک هم برای کشورمان افتخارآفرینی کنیم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.