سهمیه‌‌های بنزین آبان فردا واریز می‌شود

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هر چند از کاهش سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی برخی از خودروها خبر داده است اما ۶۰ لیتر سهمیه بنزین با قیمت نیمه یارانه‌ای خودروهای شخصی تا ساعت ۲۴ فردا شب ۳۰ مهر ماه به کارت‌های سوخت واریز می‌شود.

به گزارش مهر، برای آبان ماه سالجاری تغییری در سهمیه بنزین خودروهای شخصی، عمومی و خدماتی ایجاد نشده است از این رو در سومین ماه فصل تابستان سهمیه بنزین تمامی موتورسیکلت ها همچون ماه‌های گذشته بدون تغییر، تثبیت شده است.

بر این اساس ۶۰ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای با قیمت ۴۰۰ تومان خودروهای شخصی تا ساعت ۲۴ فردا شب شنبه ۳۰ مهر ماه به کارت های هوشمند سوخت واریز خواهد شد ضمن آنکه دولت فعلا تصمیم قطعی برای کاهش سهمیه بنزین موتورسیکلت‌ها اتخاذ نکرده است.

ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور همچنین سهمیه بنزین آبان ماه موتورسیکلت ها را ۲۵ لیتر اعلام کرد و یادآور شده است: هرگونه تغییر در قیمت و سهمیه بنزین خودروها توسط ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام می شود.

با این وجود شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از کاهش سهمیه بنزین آژانس‌ها و مسافربرهای شخصی دوگانه‌سوز خبر داده است اما این کاهش سهمیه هنوز توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور به عنوان متولی و سیاست گذاری اصلی در حوزه انرژی مورد تایید و یا تکذیب قرار نگرفته است.

بر این اساس، شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی ایران به طور رسمی اعلام کرده است: سهمیه آژانس‌ها و مسافربرهای شخصی دوگانه‌سوز از ابتدای مهر ماه امسال طبق مصوبه ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها کاهش یافت به طوریکه سهمیه این خودروها از ماهانه ۳۰۰ لیتر به ۲۰۰ لیتر کاهش یافته است.

در همین حال، سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است ضمن آنکه برای آبان ماه امسال هیچگونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین ۴۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت‌ها تعیین نشده است.

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت پیشتر از به تعویق افتادن طرح افزایش قیمت حامل‌های مختلف انرژی از جمله بنزین و گازوئیل در قالب اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.