سهم بخش معدن و “صنایع معدنی” در اقتصاد ملی را افزایش می یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران:

پرداخت تسهیلات از صندوق توسعه ملی به بخش معدن، سهم بخش معدن وصنایع معدنی در اقتصاد ملی را افزایش می دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان رئیس این سازمان گفت: پیشنهاد ایمیدرو دریافت پنج میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی تا پایان سال و ۲۰ میلیارد دلار تسهیلات در برنامه ای چهارساله است. 

وی دربارهٔ طرح های فولاد استانی اظهار داشت: تاکنون ۲ طرح فولاد سپید دشت و قائنات گشایش اعتبار شده و بقیه طرح ها نیز به تدریج تا یک ماه آینده از طریق بانک های سپه و صنعت و معدن گشایش اعتبار خواهد شد. 

کرباسیان تصریح کرد: تامین مالی بقیه طرح های فولاد استانی که هم اکنون در بخش احیای مستقیم ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از حدود سه ماه پیش با چینی ها نهایی و امضا شده است. 

رئیس ایمیدرو با بیان اینکه سیاست دولت در اجرای طرح ها مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی است، گفت: تاکنون حدود ۱۶ شرکت داخلی بخش غیردولتی برای اجرای طرح های فولاد استانی اعلام آمادگی کرده اند و ایمیدرو این طرح ها را با مشارکت ۶۵ درصدی بخش خصوصی اجرا خواهد کرد. کرباسیان افزود: گرچه طبق قانون، ایمیدرو باید طرح های فولاد استانی را پس از تکمیل و راه اندازی در مدت سه سال به بخش خصوصی واگذار کند، اما بخش خصوصی از هم اکنون برای ورود به این طرح ها اعلام آمادگی کرده است. 

وی گفت  : بخش احیای مستقیم طرح های فولاد استانی به تدریج از سال ۹۳ بهره بر داری خواهد شد.

ظرفیت هر کدام از طرح های فولاد استانی ( سپید دشت، قائنات، سبزوار، بافت ، میانه ، شادگان و نی ریز ) ۸۰۰ هزار تن در سال است که قابلیت افزایش تا یک میلیون تن را هم دارد.

با راه اندازی این طرح ها حداقل برای ۷۰۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۳۵ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.