سهم برندها از بازار تلویزیون ایران

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

علت محبوبیت بعضی برندهای تلویزیون، حمایت‌های دولتی از واردات تجهیزات اولیه است یا ارائه هدایای تبلیغاتی؟
 
 
اگرچه در بازار داخلی تلویزیون برندهای گوناگون حضور داشته و هرکدام سهمی از میزان فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. اما بزرگان بازار این کالا از لحاظ محبوبیت و تقاضا برای همگان شناخته شده می باشند و مابقی در حاشیه بازار با میزان فروشی به مراتب کمتر از دو برند پرفروش بازار به فعالیت ادامه می‌دهند.
براساس اعلام فعالان بازار، سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک، ایکس ویژن، شارپ و فراسو از برندهای موجود در بازار داخلی می باشند که در این بین سامسونگ و ال‌جی بیشترین سهم فروش را در بازار داخلی به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته فعالان بازار، البته سبب محبوبیت این برندها در بازار داخلی این است که محصولات این برندها دارای تنوع بالایی از لحاظ مدل و قیمت در بازار داخلی می باشند و از سویی تازهترین مدل‌ها را مبتنی بر تکنولوژی‌های روز سریع‌تر از سایر رقبایشان به بازار عرضه می‌کنند.
گروهی نیز اعلام کرده‌اند حمایت‌های دولتی جهت واردات مواد اولیه برای تولید این محصولات منجر به محبوبیت این برندها در بازار داخلی شده است. گروهی نیز می‌گویند سبب موفقیت این برندها در بازار داخلی ارائه پروموشن و هدایای تبلیغاتی به خریداران یا به عبارتی حمایت و تشویق‌هایی است که عرضه‌کننده به خریداران این برندها می‌کنند.
این درحالی است که عرضه‌کنندگان محصولات صوتی و تصویری این دو برند مطرح می‌گویند، در بازار داخلی برندهای دیگری نظیر x.vision تولید داخل می باشند و بابت واردات مواد اولیه تولیدی از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کنند، اما موفقیت چندانی در جهت جذب تقاضا نداشته‌اند. به نقل از آنها، این موضوع نشان‌دهنده کیفیت بالای محصولات برندهای ال‌جی و سامسونگ و بازاریابی خوب برای این محصولات است.
همچنین بر اساس اطلاعات به‌دست آمده برندهای سامسونگ و ال‌جی در بازارهای جهانی نیز از لحاظ محبوبیت در رده‌های اول ایستاده‌اند.
بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی تی نیز در بازار داخلی در بین برندهای گوناگون، سامسونگ با کسب ۴/۳۲ درصد از سهم محبوبیت بازار در رده اول محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در شهریورماه سال قبل نیز در حدود ۵/۳۱ درصد بوده است.
پس از این برند نیز ال‌جی با کسب سهم محبوبیت ۳/۲۵ درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. این درحالی است که در شهریور ماه سال قبل نیز سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند کمتر از سامسونگ و در حدود ۵/۲۶ درصد اعلام شده است. پس از این دو برند نیز  سونی با کسب ۵/۲۲ درصد در رتبه سوم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در بازار شهریورماه سال قبل در حدود ۹/۲۲ درصد گزارش شده است.
به گفته فعالان بازار، این برند از لحاظ عرضه تکنولوژی‌های تازه تقریبا همپای برندهای سامسونگ و ال‌جی است، اما قیمت گران تلویزیون‌های این خانواده به محبوبیت کمتر تلویزیون‌های این برند اعیانی در بازار منجر شده است.
براساس گزارش باشگاه فعالان آی سی تی، برند x.vision هم در رده چهارم محبوب‌های بازار تلویزیون ایستاده است. بر اساس این گزارش سهم محبوبیت تلویزیون‌های این برند در بازار شهریورماه امسال در حدود ۹ درصد بود. این درحالی است که این برند در شهریور ماه سال ۹۱ محبوبیتی در حد ۹/۳ درصد داشته است. حدود نه درصد هم به سایر برندها تعلق دارد. به نقل از فعالان بازار اما x.vision حرکت مثبت چندانی در بازار نداشته است؛ این محدود میزان تقاضا برای تلویزیون‌های این برند به سبب عرضه نمونه‌های ارزان قیمت در بازار توسط این برند است. به نقل از آنها حقیقت این است پاناسونیک در بازار محبوبیت بیشتری در بازار داخلی دارد تا برندهایی نظیر x.vision و حتی شارپ. به نقل از آنها حذف بعضی از برندها نظیر جی وی سی و بعضی از برندهای قدیمی از این عرصه، فضا را برای فعالیت برندهای دیگر باز کرده است. به همین سبب در بازار تلویزیون شاهد تغییراتی از لحاظ رده‌بندی برندها البته در سطح رده‌های سوم به بعد هستیم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.