سهم سامسونگ و اپل در بازار فروش اسمارت فون ها کاهش یافت!

گردآوری شده توسط گروه فن آوری اطلاعات ممتاز نیوز

طبق تازهترین آمار انتشار یافته توسط موسسه تحقیقاتی IDC، سهم دو کمپانی سامسونگ و اپل در بازار اسمارت فون ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.

تعداد اسمارت فون های به فروش رفته توسط سامسونگ در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۲۲٫۱ میلیون دستگاه نسبت به سال قبل، کاهش ۱٫۸ درصدی را در سهم خود از بازار تجربه کرده است. اپل که با توجه به مدلهای محدود، در رده دوم قرار دارد، نسبت به سال قبل با افزایش فروش ۵٫۲ میلیون دستگاه مواجه گردیده که با این وجود، سهم این برند از بازار را با کاهش ۳٫۲ درصدی روبرو کرده است.

در سمت مقابل برند کره ای ال جی نسبت به سال قبل، تعداد اسمارت فون های به فروش رفته خود را به بیش از ۲ برابر افزایش داده و این کمپانی در سال ۲۰۲۴ تاکنون موفق به فروش ۱۲٫۱ میلیون گوشی هوشمند گردیده است.

ال جی در سال ۲۰۱۲ تنها موفق به فروش ۵٫۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند گردید و آمار تازه نشان دهنده افزایش ۱٫۴ درصدی سهم ال جی از بازار پر سود اسمارت فون ها است. لنوو دیگر نام تجاری حاضر در جدول آمار موسسه IDC است که در سال ۲۰۲۴ با افزایش فروش  ۶٫۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند، مجموع فروش خود را در سال جاری به ۱۱٫۳ میلیون دستگاه رسانده است.

اپل که تنها با دو محصول از سری آیفون (iPhone 4S و iPhone 5) در بازار اسمارت فون ها حضور دارد، امیدوار است تا با ورود iPhone 5S بار دیگر روندی رو به رشد در سهم خود از بازار به دست آورد. سامسونگ نیز با در نظر گرفتن نسخه های متفاوت (مشخصات سخت افزاری و رنگ بندی متفاوت) سعی در جلب مشتریان بیشتری دارد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.