سهم نفتی ها در بزرگترین مجتمع تولید بنزین فروخته می شود – اخبار اقتصادی

بنابراین بنا به گفته علیرضا ضیغمی، اگر بخش خصوصی داوطلب خرید سهام این پالایشگاه باشد این شرکت استقبال خواهد کرد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۵۵ میلیون لیتر فرآورده های اصلی مورد نیاز کشور را می تواند تامین کند که ۳۶ میلیون لیتر از این میزان بنزین و ۱۴ میلیون لیتر نفت گاز است.
تولید روزانه ۴ میلیون لیتر ال پی جی (گازمایع)، سه میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد، از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی است، ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه نیز در حدود ۱۱ میلیون بشکه است.
مجتمع پالایشگاهی ستاره خلیج فارس در سه ردیف ۱۲۰ هزار بشکه ای (در مجموع ۳۶۰ هزار بشکه) طراحی شده و به دلیل استفاده از خوراک میعانات گازی بیش از ۳۰ درصد محصولات آن به بنزین تبدیل می شود که به این ترتیب با تولید حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین در زمان بهره برداری کامل، بزرگترین مجتمع تولید بنزین در کشور خواهد بود، همچنین با توجه به استفاده از فرآیندهای پالایشی ساده تر در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، این پروژه سودآورترین مجتمع پالایشی کشور قلمداد می شود.
به گفته معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فراورده های نفتی، بانک ملت به تازگی برای خرید بخشی از سهام این پالایشگاه اظهار تمایل کرده است.
علیرضا ضیغمی تصریح کرد: هم اکنون در حال تعیین نرخ سهام هستیم، ضمن آن که مجوز هیئت وزیران در این زمینه دریافت شده است.
وی با تاکید بر آمادگی شرکت پالایش و پخش برای واگذاری سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: در صورتی که بخش خصوصی تمایل داشته باشد و شرایط را بپذیرد، آمادگی کامل برای واگذاری سهام این پالایشگاه وجود دارد.
/۳۱۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.