سهم کودکان و نوجوانان ایرانی از مسابقه نقاشی هیکاری ژاپن؛ ۷ جایزه ارزشمند

۲۱فروردین۱۳،

نقاشی‌های کودکان و نوجوانان ایرانی و جذابیت‌های تصویری آن، برگزار کنندگان بیستمین مسابقه بین‌المللی نقاشی هیکاری کشور ژاپن را به تحسین واداشت تا ۷ جایزه‌ی این رقابت معتبر هنری به این هنرمندان اختصاص یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مسابقه که همه ساله برگزار می‌شود در سال ۲۰۱۲ موضوع خود را به “کشاورزی، زمین زراعی، طبیعت، محیط زیست، مردم و خانواده” اختصاص داده بود که در این میان لوح تقدیر و نشان طلایی (مهم‌ترین جایزه مسابقه) سهم مبینا رحمانی دختر۱۰ ساله تاکستانی از استان قزوین بود.

۳ برگزیده دیگر این مسابقه از استان اصفهان به نام‌های سوسن طاهری۱۴ساله از گزبرخوار، سارا مزروعی ۱۰ساله از کهریزسنگ و عسل صدر عاملی ۹ ساله از اصفهان نیز علاوه بر لوح تقدیر به ترتیب یک نشان نقره‌ای و دو نشان برنزی را به خود اختصاص دادند و دیگر نشان برنزی مسابقه به همراه لوح تقدیر نیز به فاطمه جاوید ۱۱ساله از شهر داراب فارس اهدا شد.

همچنین حسنا عزیزی ۶ساله از شهر سنندج استان کردستان و فاطمه صبوری   ۱۳ساله از شهر خلخال استان اردبیل موفق به دریافت دیپلم افتخار شدند.

این درحالی است که حدود ۲۸ هزار اثر نقاشی از ۷۵ کشور جهان به دبیرخانه مسابقه هیکاری در ژاپن ارسال شده بود که ۱۰۷۰ اثر آن به اعضای مراکز کانون سراسر کشور اختصاص داشت.

نقاشی‌های این کودکان و نوجوانان برگزیده ایرانی علاوه بر جذابیت‌های تصویری و تنوع رنگ‌ها بر ویژگی‌های بومی و محلی و اقلیم‌های ایران تمرکز داشته است و چند اثر برتر این هنرمندان کشتزارهای ایرانی و حضور کشاورزان را در جالیز‌ها و مزرعه‌ها و باغ‌ها به تصویر کشیده است.

در همین حال کودکان و نوجوانان ایرانی در ۲۰ سال قبل در بیشتر سال‌ها موفق به دریافت جوایز ارزشمندی از این رقابت هنری شده‌اند که همه ساله توسط یک موسسه‌ی غیر انتفاعی کشاورزی ژاپن برگزار می‌شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.