سهم ۱۳۰ درصدی دلالان در افزایش قیمت محصولات شیلاتی

۰۷م آذر ،

87.jpg

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات از کددار شدن همه محصولات شیلاتی تا پایان سال خبر داد و اعلام کرد: محصولات شیلاتی با اخذ کد رهگیری گران نمی‌شوند و با اجرای مرحله دوم این طرح از سهم ۱۳۰ درصدی دلالان در قیمت محصولات شیلاتی کم می‌شود.

عیسی گلشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به آغاز دریافت کد رهگیری محصولات شیلاتی از ابتدای ماه جاری اظهار کرد: در حال حاضر میگوی پرورشی و دریایی و ماهی یال‌اسبی صادراتی کد رهگیری دریافت کرده‌اند و ثبت‌نام برای ماهیان پرورشی سردآبی و گرم‌آبی نیز آغاز شده است. دیگر محصولات شیلاتی نیز در حال ثبت نام می باشند.

وی افزود: از آنجا که در مرحله‌ی اول این طرح محصولات شیلاتی فقط شناسنامه‌دار می‌شوند افزایش قیمت چندانی نخواهیم داشت اما در مرحله‌ی دوم با توجه به دورریزی ضایعات و بسته‌بندی، این محصولات با افزایش نسبی قیمت مواجه خواهند بود.

گلشاهی با بیان اینکه حذف دلالان در بازار محصولات شیلاتی سبب کاهش قیمت آن‌ها در بازار مصرف می‌شود اظهار کرد: با توجه به سهم حدود ۱۳۰ درصدی دلالان در افزایش قیمت محصولات شیلاتی علی‌رغم هزینه‌بر بودن اجرای این طرح در مرحله دوم قطع دست دلالان می‌تواند در کاهش قیمت این محصولات موثر باشد همان‌طور که اجرای این طرح در میگو برای مصرف‌کننده و تولیدکننده سودآور بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.