سه اولویت مهم دانشگاه‌ها تا انتخابات ۹۲ از منظر معاون فرهنگی وزارت علوم

۰۳م اسفند ،

2-12.jpg

معاون فرهنگی وزارت علوم، خطاب به معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها سه اولویت مهم تا انتخابات ۹۲ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر خواجه سروی شب قبل در پنجاه و دومین گردهمایی مشترک معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با اشاره به شورای ۴+۲ وزارتخانه متشکل از معاونان دانشجویی، فرهنگی و صندوق رفاه دانشجویان افزود: بر این اساس دانشگاه‌ها سه اولویت مهم را تا زمان انتخابات ۹۲ باید در اولویت کارهای خود قرار دهند که اولین موضوع تعامل قوی با سه گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان است تا طی آن بتوانیم نارضایتی‌های احتمالی را به حداقل کاهش دهیم.

وی همچنین دیگر اقدامی که مسئولان دانشگاهی باید تا زمان انتخابات بیشتر به آن توجه داشته باشند را اینگونه عنوان کرد که مسئولان دانشگاه در این چندماه تحمل خود را بالا ببرند.

معاون فرهنگی وزارت علوم اضافه کرد: همچنین باید انرژی‌های متراکم شده و یا در حال تراکم نیز تخلیه یابد تا هیچ انرژی تخلیه نشده‌ای طی ماه‌های آینده در محیط دانشگاه باقی نماند.

خواجه سروی همچنین در خصوص نحوه حضور اعضا و کاندیداها در محیط دانشگاه نیز تصریح کرد: در این ایام دانشگاه‌ها برای حضور کاندیداها و اعضا در دانشگاه‌ها باید طبق مقررات، شرایط را برای حضور آنها فراهم کنند که از جمله این مقررات این است که اشخاص برای حضور و سخنرانی در دانشگاه باید از سوی تشکلها دعوت شوند.

وی با اشاره به پیشگامی ملت جمهوری اسلامی ایران طی ۳۴ سال قبل در کل جهان گفت:‌ در این میان دانشگاه‌ها باید به عنوان منبع نخبه‌پروری جهت تحکیم این پیشگامی به درستی حرکت کنند و بتوانند نقش حداکثری مفیدی را در بحث انتخابات داشته باشند.

خواجه سروی در پایان با اشاره به بحث کرسی‌های آزاد اندیشی نیز گفت: در این میان اقداماتی صورت گرفته است، اما قانع کننده و راضی کننده نیست و باید در جهت هرچه غنی‌تر برگزار شدن کرسی‌های آزاد اندیشی حرکت کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.