سه خبر تازه از سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

تخفیف بلیت‌های جشنواره تئاتر فجر برای دانشجویان، افتتاحیه نمایشگاه پوستر و عکس و ˝از استخوان خالی شدم˝ اولین اجرای فجر استان‌ها در کیش، از جمله تازهترین خبرهای جشنواره تئاتر فجر می باشند.

به گزارش ممتاز به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر؛ دانشجویان می‌توانند با ارائه کار دانشجویی معتبر از ۵۰ درصد تخفیف بها بلیت اجراهای جشنواره استفاده کنند.

حسن جودکی مدیر کمیته بلیت جشنواره سی و دوم تئاتر فجر با بیان این خبر گفت: گیشه مجموعه تئاتر شهر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز شنبه ۲۸ دی ماه آماده ارائه بلیط نمایش‌های سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است.

وی در خصوص تخفیف بلیت به دانشجویان گفت: هر دانشجو می‌تواند با ارئه کارت معتبر دانشجویی خود نسبت به خرید با ۵۰ درصد تخفیف اقدام کند. لازم به ذکر است که برای حفظ حق دانشجویان ، به هر کارت یک بلیت از هر نمایش فروخته می‌شود.

وی دربارهٔ فروش روزانه بلیت‌های جشنواره نیز گفت: علاوه بر سیستم خرید اینترنتی بلیط نمایش‌ها  از ساعت ۱۴ روز شنبه فروش روزانه بلیت در گیشه تئاتر شهر آغاز می‌شود و عموم مردم می‌توانند با مراجعه حضوری نسبت به خرید بلیط اقدام کنند.

همچنین علاقه‌مندان به خرید اینترنتی می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی www.iranconcert.com بلیط اجرای مورد نظر خود را تهیه کنند.

افتتاحیه نمایشگاه پوستر و عکس برگزار می‌شود

نمایشگاه عکس‌ها و پوستر‌های تئاتر سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۸ دی افتتاح می‌شود. نمایشگاه پوستر و عکس تئاتر در نگارخانه ولیعصر(عج) واقع در زیر گذر تازه تاسیس چهارراه ولیعصر(عج) با بیش از ۱۳۰ اثر افتتاح می‌شود.

در این مراسم که هنرمندان شناخته شده گرافیک و عکاسی تئاترایران و مدیران جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند ، ۱۳۰ اثر از ۷۵ هنرمند عکاس و طراح در معرض دید عموم علاقه مندان قرار می‌گیرد.

ابراهیم حسینی دبیر بخش‌های عکس و پوستر تئاتر ایران در خصوص محل برپایی نمایشگاه گفت: امسال سعی کردیم نمایشگاه به استقبال مردم برود. هنوز مردم با عکاسی و گرافیک برای تئاتر آشنایی ندارند و این نمایشگاه که در مکانی پر تردد قرار دارد می‌تواند مخاطبان بسیاری داشته باشد.

او در ادامه گفت: نمایشگاه سال قبل پوستر و عکس در محل تخصصی و با مخاطبان خاص برپا شده بود که امیدواریم امسال این هنر را در معرض دید عموم مردم قرار بدهیم.

او با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تعداد شرکت کنندگان در بخش‌های پوستر و عکس نسبت به سال قبل تاکید کرد: در نمایشگاه امسال شاهد رشد کیفیت آثار هم هستیم که به نسبت دوره‌های گشته پیشرفت قابل توجهی را نشان می‌دهد.

“از استخوان خالی شدم” اولین اجرای فجر استان‌ها در کیش

نمایش “از استخوان خالی شدم” در سالن همایش‌های بین المللی کیش روی صحنه رفت.  این نمایش به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی که اثری مشترک بین ایران، مجارستان و هند محسوب می‌شود در سالن همایش‌های بین المللی جزیره کیش روی صحنه رفت.

این نمایش که در اولین اجرای خود با استقبال خوب تماشاگران روبرو شده بود اولین نمایش فجر استانهای کشور است که در این جزیره زیبا اجرای خود را انجام می‌دهد.

نمایش از “استخوان خالی شدم” با حضور دو بازیگر زن مجارستانی:«کامیلا فاتیول» و« هرمینا فاتیول»، دو بازیگرمرد هندی «سوتهیر» و«ویشپال» که در کنار محمد سایبانی ،حسین اصیلی و بهروز عباسی بازیگران بندرعباسی این نمایش ایفای نقش می‌کنند در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی ماه در کیش اجرا شد و پس از آن در استان‌های خراسان رضوی و گلستان نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.