سه رشته مقطع دکترا در دانشگاه شهرکرد ایجاد می شود

محمد ریسمانچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دانشگاه علاوه بر رشته ریاضی محض در گرایش جبر در رشته ریاضی کاربردی در دو گرایش تحقیق در عملیات و آنالیز عددی برای سال جاری در مقطع دکترا دانشجو می پذیرد.

وی افزود: رشته دکترای رشته ریاضی محض گرایش آنالیز ریاضی نیز از بهمن ماه سال جاری یا مهر ماه سال آتی در این دانشگاه ایجاد می شود.

ریسمانچیان ظرفیت پذیرش در مقطع دکترای رشته ریاضی کاربردی گرایش تحقیق در عملیات را سه دانشجو و گرایش آنالیز عددی را نیز سه دانشجو عنوان کرد و افزود: در مقطع دکتری در رشته ریاضی محض گرایش جبر نیز ۱۰ دانشجو پذیرش می شود.

رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد: این دانشگاه علاوه بر ظرفیت های در نظر گرفته شده برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در قالب آیین نامه استعداد درخشان نیز دانشجو پذیرش می شود.

وی گفت : دکتری ریاضی محض گرایش جبر از سال ۸۴ در این دانشگاه ایجاد شده و تاکنون دو نفردانش آموخته داشته است.

دانشگاه شهرکرد دارای بیش از شش هزار دانشجو در ۳۰ رشته کارشناسی، ۳۰ رشته کارشناسی ارشد و دکترا و پنج رشته در دوره دیپلمای دامپزشکی است.

این دانشگاه دارای پنج پژوهشکده‌’ منابع آب، فناوری جنین دام، زیست فناوری، بیوتکنولوژی و بیماری های مشترک انسان و دام است.

۱۱/۵۴۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۲۴۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.