سه ماهه آخر بارداری استراحت به پهلوی چپ مناسب تر است

۲۸ آبان ،

یک متخصص زنان و زایمان گفت: مادران باردار بهتر است در سه ماهه آخر بارداری به پهلوی چپ بخوابند.

به گزارش تفسیری گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر فرناز اهدایی وند با بیان این مطلب گفت: یک زن حامله به ۸ ساعت خواب در شب و نیز ۱ تا ۳ ساعت خواب در روز نیاز دارد.

وی افزود: مادر باردار بهتر است در طی روز چندین مرتبه استراحت کند برای این منظور بایستی راحت ترین وضعیت را در موقع خواب بگیرد و با انجام تنفس های عمیق و منظم و نیز شل کردن عضلات، در هنگام استراحت کاملا آرام و راحت باشد.

مدیر گروه بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه در خصوص ورزش در دوارن بارداری گفت: ورزش به طور معمول و متوسط محدودیتی در حاملگی ندارد در حالت عادی فعالیت جسمی مناسب، در دوران بارداری نه تنها مضر نیست بلکه فواید بسیاری نیز دارد.

دکتر اهدایی وند تصریح کرد: اشخاصی که پیش از بارداری فعالیت جسمی نداشته اند، باید به انجام ورزش های سبک و راحت تشویق شوند.

وی ادامه داد: به طور کلی اگر زنان حامله در حین ورزش دچار خستگی بیش از حد نشوند یا در معرض خطر آسیب قرار نگیرند، محدود کردن فعالیت ضرورت ندارد.

این متخصص زنان و زایمان اضافه کرد: در صورت وجود برخی عوارض حاملگی اقدام صحیح این است که زن حامله از فعالیت خودداری کند و حتی فعالیت فیزیکی خود را محدود نماید. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.