سوء استفاده از یک خبر ناقص و برداشت نادرست برخی رسانه های داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، در تاریخ ۲۶ تیرماه مراسم رونمایی از کتب مجموعه مقالات کنفرانس ائتلاف جهانی علیه تروریسم با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد که خبری به صورت ناقص در خبرگزاری مهر منتشر شد و بعد از دقایقی اصلاح و متن دقیق بر روی خروجی قرار گرفت اما این خبر دستمایه رسانه های معاند و ضد انقلاب قرار گرفت و جای تاسف است که برخی رسانه های داخلی نیز همچنان به برداشت غلط خود ادامه داده و با اصرار بر آن به شیطنت می پردازند که برای تنویر افکار عمومی متن کامل سخنان دکتر مخبر دزفولی در پی آمده است . مجددا تاکید می گردد با توجه به اصلاح سریع خبر مذکور و نیز درج جداگانه اصلاحیه به نظر می رسد اصرار بر استفاده از خبر اولیه با غرض ورزی همراه است.

دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم طی سخنانی گفت: خداوند متعال را شاکریم که درخشش انقلاب اسلامی در جهان به آن اندازه است که تمام آزادیخواهان جهان برای نظام‌سازی نوین عادلانه به این انقلاب به چشم الگو نگاه می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انقلاب اسلامی علی‌رغم همه دشمنی‌ها، در عصر تحولات پرشتاب جهانی توانسته بنیان یک تمدن نوین را پایه‌گذاری کند.

انقلاب اسلامی ایران منبع بسیاری از تحولات گفتمان‌ساز در جهان است

مخبر دزفولی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی ایران و نظام برآمده از آن مرکز و منبع بسیاری از تحولات گفتمان‌ساز و نظام‌ساز در جهان است و حرکت فرهیختگان در مجمع جهانی صلح اسلامی به‌عنوان یک یاز نماد های این تحول باید در مقیاس دهها برابر ادامه پیدا کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعد از جنگ دوم جهانی، فاتحان این جنگ که در نقش سلطه‌گران جدید ظاهر شده بودند، سازمان‌های بین‌المللی را با اسامی فریبنده بنیان نهادند که امروز ما می‌بینیم که آنان با استفاده از این سازمان‌ها چه بر سر آزادیخواهان و عدالت‌طلبان جهانی آورده‌اند.

وی با طرح این پرسش که چرا علی‌رغم وجود این سازمان‌ها هنوز در جهان با جنگ و کشتار مواجه هستیم، افزود: این سازمان‌ها با اتکا به کنوانسیون‌های رنگارنگ به رژیم اشغالگر و نامشروع اسرائیل مشروعیت دادند و یک ملت را از خانه خود بیرون راندند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مگر می‌توان با سازمان مللی که از ابتدا با حق نامشروع وتو از فلسفه وجودی خود تهی شده است، از صلح جهانی حمایت کرد؟

عضوهیئت علمی دانشگاه تهران گفت: دنیا دچار وارونگی شده و تنها انقلاب اسلامی است که امروز ندای مخالفت با این ناهنجاری جهانی را سرداده است.

وی افزود: چگونه می‌توان تحمل کرد در حالی که در آفریقا زنان و کودکان از گرسنگی جان می‌دهند آمریکا گندم خود را به دریا بریزد و با وقاحت شعار حقوق بشر سر بدهد؟

 مخبر دزفولی ادامه داد: همین آمریکا با تمسک به واقعه مشکوک و پرابهام یازده سپتامبر بیش از یک میلیون نفر را در دهه گذشته در عراق و افغانستان کشت و با تاسف هنوز ساده‌لوحانی فکر می‌کننداین کشور حامی حقوق بشر است.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران جریان تحقق صلح عادلانه در جهان به راه افتاد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری بنده برگزیده خداوند در عصر حاضر یعنی حضرت امام خمینی«ره» جریان احیای کرامت انسان و تحقق صلح عادلانه در جهان به راه افتاد و ما امروز می‌بینیم پیش‌بینی آن بزرگ‌مرد در مورد کشور مصر چگونه به تححق پیوسته است.

وی افزود: عدالت‌خواهان و مستضعفان در همه جای دنیا راه نجات را در این مکتب یافتند و حرکاتی مانند کتاب موهن آیات شیطانی دفاع مذبوحانه نظام سلطه در مقابل خیزش جهانی اسلام برای درهم کوبیدن بنیان های ظلم  و ستم در جهان بود.

نظام سلطه برای حفظ تسلط نامشروع خود به هر جنایتی دست می‌زند

مخبر دزفولی ادامه داد: برای ادامه راه آزادسازی ملل دربند باید آماده یک جهاد در همه ابعاد باشیم و بدانیم نظام سلطه برای حفظ تسلط نامشروع خود به هر جنایتی دست می‌زند که ماجرای نسل‌کشی هزاران مسلمان در قلب اروپا در فاجعه بوسنی و هرزگوین علی‌رغم شعارهای صلح‌طلبی در سایه سکوت مجامع به اصطلاح حافظ حقوق ملل نمونه‌ای از این جنایت‌هاست.

دموکراسی برای نظام سلطه تا آنجا محترم است که در راستای منافع آمریکا و اسرائیل باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با طرح این پرسش که آیا دموکراسی برای نظام سلطه محترم است؟ گفت: برخوردی که با رای مردم در الجزایر، ترکیه و  فلسطین با رای مردم که در جهت خلاف میل نظام سلطه بود، نشان داد که دموکراسی هم مانند حقوق بشر تا آنجا محترم است که در راستای منافع آمریکا و اسرائیل باشد.

وی افزود: بیداری اسلامی به بیداری انسانی انجامیده و در قلب اروپا و آمریکا هم نظام سلطه به چالش کشیده شده که  این نوید وراثت مستضعفین و صالحین بر زمین است.

باید مجامع جهانی با رویکرد عادلانه جایگزین نهادهای حامی منافع مستکبرین شوند

مخبر دزفولی ادامه داد: یونسکو، یونیدو، سازمان بهداشت جهانی و… صلاحیت ارزش‌گذاری بر دستاوردهای علمی و فرهنگی بشر را ندارند و باید مجامع جهانی با رویکرد عادلانه جایگزین این نهادهای حامی منافع مستکبرین شوند.

غربی‌ها، دستاوردهای علمی، که میراث مشترک بشریت هستند را تحریم می‌کنند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به عنوان کنفرانس سال آینده مبنی بر مبارزه با آپارتاید علمی و فناوری گفت: این موضوع بسیار مهم است زیرا در حالی که مسلمین در دهه‌های ابتدایی و طلایی تمدن اسلامی که مصادف با دوران تاریک قرون وسطی در اروپا بود، دستاوردهای علمی خود را با گشاده‌دستی در اختیار غرب متوحش آن روز گذاشتند ولی امروز می‌بینیم غربی‌ها با تحریم و بایکوت ناعادلانه دستاوردهای علمی که در حکم میراث مشترک بشریت هستند را  از بخش عظیمی از مردم جهان دریغ می‌کنند.

وی افزود: حقوقدانان عدالت‌خواه و آزاده باید در مقابل این ظلم جهانی به یک دادخواهی جهانی روی آورند و این نظام سلطه و تبعبض را در جهان محکوم کنند.

دانشمندان ما مرزهای دانش را در بسیاری از حوزه‌های علم و فناوری پشت سر گذاشته‌اند

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: امروز با نهایت سربلندی باید بگویم که علی‌رغم همه تحریم‌ها، دانشمندان ما مرزهای دانش متعارف بشری را در بسیاری از حوزه‌های علم و فناوری پشت سر گذاشته‌اند و امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی صاحب سهم بیش از ۱/۵ درصد تولید علوم در جهان است و من به‌عنوان یک مطلع امروز می‌گویم که ما در بسیاری از زمینه‌ها به اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست یافته ایم و از کشورهای همسایه جلوتر هستیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به این پیشرفت شتابان علم در ایران یکی از مراکز علم‌سنجی جهانی چندی پیش اعلام کرد؛ در سه دهه گذشته در منطقه خلیج فارس شاهد سه جنگ بودیم ولی تنها کشوری که توانست از این جنگ ها پیروز بیرون بیاید ایران است.

وی افزود: این پیشرفت و رشد شتابان علم در ایران بنابر این گزارش مرکز علم سنجی غربی نگران کننده برای آنها اعلام شده است.

باید برای به زانو درآوردن جنگ طلبان از ظرفیت بی‌پایان اندیشه و قلم استفاده کنیم

وی در پایان افزود: سفیران صلح مرکز جهای صلح اسلامی باید از افراد شاخص علمی و هنری تشکیل شوند و ما باید برای به زانو درآوردن جنگ طلبان از ظرفیت بی‌پایان اندیشه و قلم استفاده کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.