سوئد تامین کننده اهداف انگلیس در ایران نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: قطع رابطه با انگلیس و حفظ منافع این کشور از طریق سوئد نمی تواند انگلیس را به اهداف خود در ایران نزدیک کند چرا که قانون مصوب مجلس بر قطع روابط دیپلماتیک با انگلیس است.

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با حافظ منافع شدن سوئد به جای انگلیس در کشورمان گفت: جمهوری اسلامی مدت هاست روابط دیپلماتیک خود را با انگلیس قطع کرده ولی این کشور برای دستیابی به اهداف خود در منطقه همواره به دنبال راهی برای ایجاد ارتباط با ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: قطع رابطه با انگلیس و حفظ منافع آن از طریق سوئد نیز نمی تواند این کشور را به اهداف خود در ایران نزدیک کند چرا که قانون مصوب مجلس بر قطع روابط دیپلماتیک با انگلیس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هر گونه رایزنی انگلیس با جمهوری اسلامی را بی اساس خواند و اظهار داشت: با اینکه انگلیس کشوری ثانی را به عنوان حافظ منافع خود در ایران معرفی کرده ولی این اقدام از جانب جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد:‌ با توجه به مواضع و توطئه های خصمانه ای که دولت انگلیس نسبت به کشورمان داشته هیچ گاه رابطه دیپلماتیک با این کشور از سوی جمهوری اسلامی ایران  برقرار نخواهد شد./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.