سوال لاریجانی از استاد فرشچیان درباره ساخت ضریح امام حسین وپاسخ وی

علی لاریجانی در حاشیه مراسم رونمایی از ضریح مطهر امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار مهر، با تقدیر از تلاش‌های همه مسئولان بخصوص ستاد بازسازی عتبات عالیات و هیئت امناء ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) که در این پروژه مهم نقش داشتند اظهار داشت: ساخت ضریح امام حسین(ع) کار بسیار ممتازی بود که در این راستا باید از حمایت‌های مراجع عظام تقلید و بخصوص مقام معظم رهبری تشکر کرد که به طور مستمر مراحل ساخت این ضریح را پیگیری و کار را هدایت کردند.

وی با بیان اینکه حق مطلب این بود که قم در ساخت ضریح امام حسین(ع) نقشی اساسی داشته باشد، افزود: قم جایگاه رفیعی در تفکر شیعی دارد و به همین دلیل باید نمادهای تفکر شیعی از این شهر برخیزد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ضریح جدید امام حسین(ع) اثری ممتازی است که به همت هنرمندان کشور زیر نظر استاد فرشچیان و با کمک‌های همه مردم ایران به ثمر رسید و در زمان خوبی که مصادف با دهه کرامت و میلاد با برکت امام رضا(ع) است رونمایی شد.

لاریجانی ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) را کار عظیمی برشمرد و افزود: از استاد فرشچیان پرسیدم که شما به این اثر چه نمره‌ای می دهید که ایشان در جواب عنوان کردند بزرگترین اثر هنری که تاکنون ساخته شده است همین ضریح جدید امام حسین(ع) است.

مراحل ساخت ضریح جدید امام حسین(ع) از پنج سال گذشته آغاز و با مشارکت گسترده مردم بدون وقفه ادامه یافت که در آستانه میلاد با برکت امام رضا(ع) طی مراسمی  با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و همچنین مسئولان حرم امام حسین(ع) در محل کارگاه ساخت ضریح در مدرسه علمیه معصومیه قم رونمایی شد.

قرار است ضریح جدید امام حسین(ع) برای آخرین بار از تاریخ ۱۱ مهرماه به مدت ۱۵ روز جهت بازدید به روی علاقمندان و ارادتمندان سید الهشدا(ع) گشوده شود.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.