سوت قطار باری ترکیه، ایران و پاکستان از ۲۵ تیر به صدا درمی آید

به گزارش ایرنا ، قطار باربری در خط استانبول ، تهران ، اسلام آباد از روز ۲۵ تیر ماه جاری فعالیتهای خود را از سر می گیرد.

براساس این گزارش ، در جریان یازدهمین نشست مدیران عامل راه آهن های سازمان همکاری های منطقه ای اکو که هفته گذشته در آنکارا برگزار شد، نمایندگان ایران ، ترکیه و پاکستان بر همکاری سه کشور در حمل و نقل ریلی تاکید کردند و امروز اعلام شد که قطار فوق فعالیت خود را بزودی آغاز خواهد کرد.

صاحب محمدی مدیر عامل راه آهن ایران در پایان یازدهمین نشست مدیران عامل راه آهن های سازمان همکاری های منطقه ای اکو در آنکارا به خبرنگار ایرنا گفت: در حاشیه این جلسه، نشستی با حضور مدیران عامل راه آهن های ایران ، ترکیه و پاکستان برگزار شد و در آن، سه طرف بر گسترش روابط همکاری های راه آهن های سه کشور تاکید کردند.

وی افزود: در این نشست سه طرف موافقت خود را با افزایش شمار قطارها و حجم آنها در مسیر اسلام آباد، تهران ، استانبول اعلام کردند .

صاحب محمدی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این نشست همچنین خواستار کاهش زمان در رفت و آمد قطارها در این مسیر و کاهش تعرفه های گمرکی برای ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی شدند .

صاحب محمدی در ادامه اظهار داشت : نمایندگان ایران ، ترکیه و پاکستان همچنین در این نشست بر لزوم گسترش زیر ساختارهای صنعت ریلی در سه کشور تاکید کردند.

مدیر عامل راه آهن ایران همچنین به دیدار خود با همتای ترکیه ای اش اشاره کرد و گفت در این دیدار دو جانبه طرفین بر ایجاد یک خط جدید شرق به غرب توافق کردند.

براساس این توافق افزون بر خط مسیر دریاچه وان به ایران مقرر شد خط راه آهن جدیدی از پارس ، اغدیر به مرز بازرگان در ترکیه احداث شود.

خاورم ** ۲۰۱۰**۲۳۰**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۴۹۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.