سوریه: به ایران اطمینان کافی داریم

سخنگوی وزارت خارجه سوریه، ایفای نقش ایران را بخشی از حل بحران سوریه دانست و تأکید کرد: ایران دوست سوریه بوده و ما نسبت به قصد و نیت ایران در کمک و مساعدت به سوریه اطمینان کافی داریم.

به گزارش ایرنا از بیروت، ˈجهاد مقدسیˈ سخنگوی وزارت خارجه سوریه روز پنج شنبه در گفت وگو با روزنامه لبنانی ˈالجمهوریهˈ با اشاره به روابط سوریه و لبنان گفت: روابط رسمی میان دو کشور با وجود بروز برخی مشکلات همچنان برقرار است ولی برخی گروههای لبنانی، خواهان تأمین امنیت و ثبات سوریه نیستند.

وی افزود: ما میان مواضع رسمی لبنان و مواضع برخی قوای سیاسی آن تفاوت قابل شده و از دولت لبنان می خواهیم سیاست مثبتی را در راستای اجرای طرح دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای محیط پیرامون بکار ببرد.

وی افزود: لبنان دوست نزدیک سوریه است؛ از این رو ما انتظار داریم نقش بارزتری را در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه در قبال سوریه ایفا کند.

مقدسی با اشاره به بحران سوریه ادامه داد: سوریه در واقع در معرض دو بحران داخلی و خارجی قرار گرفته که بحران خارجی آن با همکاری بین المللی و کشورهای حوزه خلیج فارس علیه سوریه تحمیل شده اما بخش اعظم بحران سوریه، داخلی است.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه در بیان بهبود اوضاع جاری سوریه اظهار کرد: اوضاع امنیتی در برخی مناطق سوریه بهبود پیدا کرده و گزارش های رسانه های خارجی نیز از بهبود اوضاع امنیتی در سوریه حکایت دارد.

مقدسی در مورد حمایت سران سوریه از ایجاد گفت وگو میان نظام و گروههای معارضه ادامه داد: سوریه از ابتدای شروع بحران، همواره مخالفان نظام را به ایجاد گفت وگوهای بدون قید و شرط برای حل بحران دعوت کرده ولی معارضه همچنان از گفت وگو با نظام سوریه خودداری می کند.

وی با اشاره به وجود گروههای مسلح در سوریه اضافه کرد: سوریه این گروهها را در ردیف مخالفان نظام نمی شمارد بلکه این گروهها را عوامل مخل امنیت و بر هم زدن استقرار و ثبات سوریه می داند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه در مورد نقش آمریکا در بحران سوریه تصریح کرد: مشکلات سوریه با آمریکا هنگامی برجسته می شود که آمریکا با چشم اسراییلی به سوریه نگاه کند.

مقدسی با اشاره به نقش روسیه و چین در منطقه گفت: ما اطمینان داریم هنگامی که نقش روسیه و چین در منطقه برجسته شود، نقش آمریکا در عرصه بین الملل کم رنگ خواهد شد.

این مقام ارشد سوریه با اشاره به سرنوشت سوریه و حل بحران این کشور افزود: ما عقیده داریم که ۶۰ درصد از حل بحران سوریه به دست خود سوری ها است و تنها۴۰ درصد از حل بحران از کنترل سوری ها خارج شده است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.