سوریه به دلیل حمایت از فلسطین هدف آمریکا، صهیونیسم و تروریسم قرار گرفته است

به گزارش ایرنا به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، ‘سعید جلیلی’ عصر روز پنج شنبه در دیدار با ‘عمر غلاونجی’ با راهبردی خواندن مناسبات ایران و سوریه بر ضرورت گسترش روابط در حوزه های مختلف و آمادگی کشورمان برای حمایت بیش از پیش ازملت سوریه در برابر فشارهای خارجی تاکید کرد.

وی با اشاره به حمایت مقتدرانه سوریه از مردم فلسطین در جنگ ۲۲ روزه با وجود سکوت بسیاری از کشورهای عربی اظهار داشت: مردم منطقه باور نمی کنند که آمریکا و کشورهایی که در تاریخ خود حتی یک انتخابات نداشته اند، امروز مدافع دموکراسی و حقوق ملت های منطقه باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: فشارهایی که به سوریه وارد شده اگر به دیکتاتورهای منطقه که با آمریکا همراهی می کنند وارد می شد ظرف یک هفته ساقط می شوند.

در این دیدار ‘عمر غلاونجی’ قائم مقام نخست وزیر سوریه با ارایه گزارشی از آخرین تحولات میدانی سوریه از حمایت های بی شائبه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر و مناسبات دو کشور را راهبردی و بلند مدت عنوان کرد.

وی افزود:‌ تحریم ها و فشارهای اقتصادی غرب برضد سوریه بیش از آنکه دولت سوریه را تحت فشار قرار دهد ملت و اقشار آسیب پذیر را تحت فشار قرار می دهد.

سیم**۹۱۰۳**۱۵۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۲۹۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.