سوریه داوداغلو را به دردسر انداخت

نماینده مجلس ترکیه خواهان پاسخگویی ‘احمد داود اوغلو’ وزیر امور خارجه ترکیه در مورد حضور عناصر سازمان جاسوسی ‘سیا’ در ترکیه برای انتقال سلاح به مخالفان ‘بشار اسد ‘ شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ‘وهاب سجر’ نماینده حزب مخالف جمهوریخواه خلق با ارائه نامه ای به رییس مجلس ملی ترکیه خواهان پاسخگویی وزیر امور خارجه این کشور در خصوص گزارشات مطبوعات در مورد فعالیت های سازمان ‘سیا’ علیه سوریه در ترکیه و همکاری این کشور با مخالفان سوری شد.
پایگاه خبری ‘دوغان’ روز جمعه در گزارشی تحت عنوان ‘ آیا سلاحها از ترکیه می رود’ نوشت : نماینده مجلس ترکیه از داود اوغلو سووال کرد که شمار جاسوسان سیا در ترکیه چند نفر است و در کجا اقامت دارند.
وی در ادامه پرسید ، نوع سلاحهایی که گفته می شود از ترکیه به سوریه منتقل می شود چیست و بودجه آن از سوی کدام وزارتخانه ترکیه تامین می شود.
این نماینده مجلس ترکیه در سووال دیگری پرسیده است ‘ انتقال سلاح به سوریه که موجب کشته شدن شمار بیشتری در سوریه خواهد شد چه نفعی برای ترکیه خواهد داشت.
‘وهاب سجر’ افزود: اگر گزارشهای منتشر شده در این رابطه صحت ندارد چرا برای روشن شدن افکار عمومی آن را تکذیب نمی کنید.
روزنامه حریت دیروز نوشته بود، یک تیم از سازمان جاسوسی سیا در جنوب ترکیه انتقال سلاح به سوریه را هدایت می کند.
به نوشته این روزنامه ،عناصر سازمان جاسوسی ‘ سیا’ هم چنین در جنوب ترکیه برای جذب نیرو تلاش می کنند و هدف اصلی آنان جلوگیری از دست یافتن دیگر گروهها به سلاحهای ارسالی از طریق ترکیه است.
حریت افزود: منابع اطلاعاتی آمریکا و برخی از کشورهای عربی به ‘ نیویورک تایمز’ گفتند : شبکه ای برای انتقال سلاح از جنوب ترکیه به سوریه تشکیل شده است که در میان آنان اعضای یک گروه اسلامی نیز وجود دارند.
منابع یاد شده گفته اند که هزینه سلاحهای ارسالی به سوریه را ترکیه ، قطر و عربستان سعودی تامین می کنند.
بر پایه این گزارش ،آمریکا و ‘سیا ‘ تصاویر مربوط به تمرکز واحدهای ارتش سوریه را نیز که از طریق ماهواره به دست می آورند ،در اختیار معارضان سوری قرار می دهند.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.