سوسیالیست ها مجلس را فتح کردند

حزب سوسیالیست فرانسه و متحدان چپ گرای آن توانستند با کسب بیش از نیمی از کرسی های مجلس ملی این کشور، برنده قطعی انتخابات پارلمانی لقب بگیرند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حزب سوسیالیست فرانسه به رهبری “فرانسوا اولاند” رئیس جمهور، و متحدان چپ گرای آن با کسب ۳۰۷ کرسی از مجموع ۵۷۷ کرسی توانستند مجلس ملی این کشور را فتح کنند.

برای آنکه یک حزب و متحدانش اکثریت آرا را در مجلس ملی فرانسه در دست داشته باشند باید ۲۸۹ کرسی را در اختیار داشته باشند اما در انتخابات پارلمانی فرانسه که دور دوم آن دیروز یکشنبه برگزار شد، چپ گرایان فرانسه توانستند ۳۰۷ کرسی را تصاحب کنند.

به نوشته رویترز، پیروزی اولاند و متحدانش در انتخابات پارلمانی به آن معناست که رئیس جمهور در تصمیم گیری های خود نیازی به حمایت حزب سبزکه در این انتخابات با حزب سوسیالیست همپیمان شده بود نخواهد داشت.

حزب سبز توانست در پایان دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه ۱۶ کرسی، و حزب کمونیست نیز ۱۰ کرسی را تصاحب کردند.

از سوی دیگر محافظه کاران فرانسه که با برنامه های اولاند بویژه افزایش نرخ مالیات ثروتمندان مخالف هستند نیز ۲۲۴ کرسی مجلس ملی را تصاحب کردند.

اما حزب راست افراطی جبهه ملی فقط موفق به کسب سه کرسی مجلس ملی فرانسه شد و برای اولین بار از زمان تاسیس خود در دهه ۱۹۸۰، این حزب در پارلمان صاحب نماینده گشت.

نکته جالب در خصوص انتخابات پارلمانی فرانسه آنکه “مارین لوپن” از راه یابی به مجلس بازماند اما “ماریون مارشال لوپن” نوه ۲۲ ساله ژان ماری لوپن توانست با پیروزی در شهر جنوبی “کارپنتراس” وارد مجلس ملی فرانسه شود.

“پیر مسکوویسی” وزیر اقتصاد فرانسه در خصوص نتایج انتخابات گفت : این پیروزی قدرت و صلاحیت را برای دولت به ارمغان میاورد. آینده اروپا درهفته های آینده مورد بحث قرار می گیرد و قدرت رئیس جمهور در این مذاکرات مشخص می شود.

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.