سومین دوره مسابقه قرآنی خانواده ها در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر مسابقه قرآنی خانواده ها در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از برگزاری این مسابقه در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمود خیری در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگارانگفت: مسابقه قرآنی خانواده ها همزمان با ماه مبارک رمضان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران برگزار خواهد شد.
وی با بیان توضیحات بیشتر افزود: مسابقه قرآنی خانواده ها با عنوان تفسیر کوتاه ، به منظور آشنایی مردم با مفاهیم معانی معارف قرآن با تاکید بر این که قرآن کتاب انسان ساز و هدایت است ایام ماه مبارک رمضان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار میشود.
خیری با اشاره به نحوه ی اجرای این مسابقه گفت: در طول ۳۰ روز ماه مبارک رمضان به منظور آشنایی مخاطبان با مفاهیم و معانی یک جز قرآن ، ۲۷ درس شامل ۴ تا ۱۶ آیه ، طراحی ۶ تا ۱۰ سؤال در هر روز ، پاسخگوی مراجعه کنندگان با استفاده از معانی قرآن به سؤالات مسابقه و مراجعه به قرآن کریم ، مسابقه قرآن خانواده ها برگزار می گردد.
وی ادامه داد: این مسابقه در ۳ سال متوالی ،‌ برگزاری مسابقه قرآن جز اول ، در سال ۹۰، جز دوم به صورت آزمایشی سال ۹۱ و به شکل نهایی در سال ۹۲ برگزار شده است.
خیری با اشاره به برگزاری این دوره از مسابقات در سال های قبل گفت: سال قبل حدود ۱۰ هزار نفر در این مسابقه شرکت کردند.
وی افزود: روزانه بیش از ۲۰۰ نفر در مسابقه قرآنی خانواده ها شرکت می کنند.
خیری با اشاره به استقبال مردم از این دوره از مسابقات گفت: استقبال مردم از مسابقه قرآنی خانواده ها تاکنون قابل توجه و رشد بسیاری داشته است.
وی در پایان با اشاره به برگزاری این مسابقه افزود: در پایان این مسابقه در هر روز به ۵ نفر از برگزیدگان بعد از قرعه کشی به رسم یاد بود جوایزی اهدا خواهد شد.
مسابقه قرآنی خانواده ها در دو نوبت ۸ شب تایم قبل از افطار و ساعت ۲۲:۴۵ تایم بعد از افطار برگزار می گردد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.