سومین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ آغاز شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سومین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ با حضور کاترین اشتون و ظریف بدون حضور سایر هیأت‌های ۱+۵ از ساعت ۱۱.۳۰ به وقت تهران آغاز شد.

مهر نوشت: مذاکرات ایران و ۱+۵ در ژنو به ریاست محمد جواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش آغاز شد.

نشست صبح دیروز دو طرف از ساعت ۹ صبح به وقت ژنو آغاز شده بود و حدود ساعت ۱۲ (۱۴٫۳۰ تهران)به منظور ناهار و نماز و همچنین جلسه داخلی اعضای ۱+۵ با اشتون متوقف شد.

نشست عصر تیم مذاکره کننده ایران و ۱+۵ از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی مجددا آغاز شد و ۱۵:۵۰ دقیقه به پایان رسید.

بر اساس این گزارش قرار است ادامه نشست های ایران و ۱+۵ در ژنو بین ایران و کاترین اشتون باشد و مذاکرات دو جانبه فعلا صورت نخواهد گرفت. کاترین اشتون به نمایندگی از ۶ کشور با ایران مذاکره می کند.

ظریف بعد از مذاکرات با اشتون گفت: بحث خوبی داشتیم، وارد جزییات شدیم، البته تفاوت دیدگاه بین طرفین وجود دارد، گفتگوی دوجانبه را ساعت ۲٫۳۰ از سر می گیریم.

سید عباس عراقچی در پایان دور دوم مذاکرات هیئت ایرانی با اشتون اظهار داشت: مذاکرات ادامه پیدا کرد و فرصتی برای مشورت خانم اشتون با همکارانش دادیم.

وی افزود: در این دور وارد مباحث جدی شدیم و روی نقاط اختلافی بحث کردیم.

معاون وزیر خارجه در رابطه با احتمال حضور وزیران خارجه ۶ کشور خاطر نشان کرد تا وقتی که چشم انداز موفقیت روشن نشود فکر نمی‌کنم وزرای خارجه حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که این چشم انداز آیا در حال حاضر وجود دارد گفت: فعلا نه.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.