سومین نفتکش ایرانی ۲۴ روز دیگر در “دیسان” لنگر می‌اندازد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

343-3.jpg

پایگاه خبری بلومبرگ از حرکت یک نفتکش ایرانی به سمت کره جنوبی و تداوم واردات نفت این کشور از ایران در ماههای آتی خبر داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) یک نفتکش ایرانی در حال حرکت به سمت بندر دیسان کره جنوبی است که نشان می‌دهد این کشور آسیایی همچنان به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.

نفتکش غول پیکر “موشن” که قادر به حمل دو میلیون بشکه نفت است، روز سه‌شنبه جزیره خارگ را ترک نمود و در حال عزیمت به سمت بندر دیسان در سواحل غربی کره جنوبی است. شرکت ملی نفتکش ایران مالک این کشتی است. شرکت هیوندای اویل بانک که در حال وارد نمودن محموله نفتی ایران است، یک پالایشگاه با ظرفیت پالایش ۳۹۵ هزار بشکه در روز را در بندر دیسان اداره می‌کند.

پس از اینکه شرکتهای نفتی کره جنوبی به سبب تحریمها علیه ایران، پوشش بیمه اروپایی برای نفتکش‌های حامل نفت ایران را از دست دادند، این کشور خرید نفت خام از ایران را به مدت دو ماه متوقف نمود. پس از این تحریم‌ها، ایران با استفاده از نفتکش‌های خود برای تحویل محموله‌های نفتی صادراتی به کره جنوبی اعلام آمادگی نمود. به نقل از سخنگوی شرکت نفتی اس کی انرژی، این شرکت یکی از این محموله ها را در دوم اکتبر در بندر اولسان تحویل گرفت.

همچنین نفتکش “مریگلد” نیز محموله جداگانه ای را در ۲۸ اکتبر به کره جنوبی تحویل داد. سومین محموله که توسط نفتکش وی ال سی سی حمل می‌شود و روز قبل جزیره خارگ را به مقصد کره جنوبی ترک نمود، ۲۴ روز دیگر به بندر دیسان می‌رسد.

کره جنوبی تقریبا همه نفت خام مورد نیاز خود را وارد می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.